GeriYasemin Fatih Amato Düğün günü güzel bir cilde sahip olmayı kim istemez?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Düğün günü güzel bir cilde sahip olmayı kim istemez?

Düğün günü güzel bir cilde sahip olmayı kim istemez?

Bu noktada doğal şeker ve yapay şeker ayrımını iyi yapmak gerekiyor.

Şeker, vücut için tamamen zararlı bir besin değildir. Ancak bu noktada doğal şeker ve yapay şeker ayrımını iyi yapmak gerekir. Özellikle düğün günü gibi sizin için en anlamlı günde güzel görünmek istersiniz. Bu sebeple Dr. Yasemin Fatih Amato, şekerin ve şekerli ürünlerin cilt sağlığınız üzerindeki etkilerini anlattı ve bazı önerilerde bulundu.

Cildimiz, yediğimiz yiyeceklerden dolayı kimi zaman beslenir kimi zaman da kırışabilir. Bu yüzden “Beslenme alışkanlığımız, cildimizin geleceğini belirler” diyebiliriz. İşin özü, dengeli bir şekilde şekeri az tüketmekte yatar. 3 beyazı sık tüketen bütün hastalarda fazla kilo, dolaşım ve dahiliye problemi olabilir ya da cilde yansıyan ödem ve erken yaşlanmalarla sıkça karşılaşılabilir; çünkü cilt vücudun aynasıdır. Siz kendinize doğruları söyleyemeyebilirsiniz ama cildiniz size tüm gerçekleri söyler.

Az şeker = Çok parlak ve gergin bir cilt

Şeker, vücudumuza girdiğinde nasıl bir seyir izler önce onu anlamak gerekir. Bizi şekere muhtaç bırakan durum, kan şekerimizin ani dalgalı seyir izlemesinden kaynaklıdır. Bu dalgalanmayı da tükettiğimiz şekerli ürünler yaparlar çünkü bu tarz besinler vücudu dengelemek yerine dalgalı seyrin artmasına neden olurlar. Bu besinler kana hızla karışan, pankreası aşırı insülin üretmeye zorlayan yaşlandırıcı ürünlerdir. Kan şekerini ve insilün seviyesini harekete geçirirler böylece vücudumuzda kimyasal süreç artar. Bu kimyasal salgı olayında şeker yükü hücresel iltihaplanmaya, dolayısıyla kollajendeki yaşa bağlı zararları artırır ve zamanla erken kırışan bir cilde sahip oluruz. Vücudumuz için ideal çalışma düzeni kan şekeri oranı 60mg/dL'den fazla olanıdır.

Öğle yemeği sonrasında bunlara dikkat!

Öğle yemeği sonrası bol hamur içeren (ekmek vb.) yiyecekler yerseniz vücudunuzda kan şekeri artmaya başlar çünkü basit karbonhidratlı besinler, insüline hızlı yanıt verir. Enerjiyi yeterli alamayan beyin, aynı bir araç gibi rölanti (yavaşlatılmış) konumda çalışır. Kendisine fazla iş yüklenmesini istemez, bu yüzden dünya genelinde istatistiksel olarak kaza oranlarının öğleden sonra arttığı görülür. Aç kalmak, kan şekerini düşürdüğü için dikkat kaybına, karar vermede zorluğa, sinirlilik haline ve yorgunluğa neden olur. Bu yüzden sık sık ve az yemek yenmesi önerilir. Ne olursa olsun öneriler, kötü bir karbonhidrat yerine iyi bir salata ve protein yüklü besinler yenmesi yönünde olacaktır.

Sebze ve meyvelerin etkisi

Son zamanlarda yapılan araştırmalarda, özellikle fasulye türü bitkiler, zeytinyağı, fındık ve besin değeri açısından zengin ekmekler tüketenlerin kırmızı et, tereyağı ve şekerli yiyecekler tüketenlere oranla çok daha az kırışıklıklara sahip oldukları tespit edilmiş. Karotenoid yönünden zengin olan kayısı, havuç, patates, ıspanak gibi parlak yeşil/sarı renge sahip bitkiler bu kategoride sayılabilir. Bu multivitamin katkılarıyla cildinizi yaşlanmaya karşı koruyabilir, gün içerisinde ekstra tüketeceğiniz meyve ve sebze tüketimi ile antioksidanlar, ultraviyole radyosyanlardan korunabilirsiniz.

Tüm doktorlar ciltteki problemi şeker ve karbonhidratlara bağlıyor

Bu alanda araştırma yapan ve sizlere öneri sunan doktorların aynı fikirde olduğu ortak noktalara baktığımızda, vücudun istikrarlı şekilde yüksek kaliteli proteine ve doğru yağlara ihtiyaç duyduğunu söylediklerini görürüz. Özellikle bizde bağımlılık yapan şekerin içerisinde yer alan zararlı karbonhidratlar cildimizin en büyük düşmanıdır. Kırışık önleyici yiyeceklere baktığımızda kiraz, vişne, greyfurt, armut, erik, şeftali ve portakal gibi meyveleri görürüz. Hem onarıcı hem de destekleyici olan proteinler, özellikle somon gibi balıklarda bolca bulunuyor. Yiyeceklerin dışında cildimizin sağlığı için sigara ve alkolden uzak durmalı, gün içinde 8-10 bardak su içmeliyiz.

Doğal şeker ile yapay şeker kavramlarını birbirine karıştırmayalım

Doğal şeker, meyvelerde bulunan “früktoz”dur. Şeker kamışı ve pancarından işlenerek elde edilen şeker ise “glikoz”dur. Glikoz, vücut çalışması için gerekli olan enerji kaynağıdır ama bizlerin bünyesi alınan besinlerin glikoza dönüştürülmesi ve kullanılması yönünde tasarlandığından, bu doğrudan alım sistemini bozmaktadır. O yüzden hem cildiniz hem sağlığınız için doktorlar tamamen doğal oldukları için sebze ve meyveleri önerirler. Sonuçta yapay olarak vücuda aldığımız şekerden ne kadar uzak durabilirsek o kadar güzel bir vücuda sahip olabiliriz. Bunun için de hazır besinlerden, tatlılardan, pasta, poğaça, börek ve kurabiyelerden, un, yağ ve şekerden üretilmiş yiyeceklerden uzak durmalıyız.

False