GeriYasemin Fatih Amato Adet döneminden 1 hafta önce bunları yapın!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Adet döneminden 1 hafta önce bunları yapın!

Adet döneminden 1 hafta önce bunları yapın!
Abone Olgoogle-news

Adet dönemini daha rahat geçirmek için bir hafta önceden bunlara dikkat edin.

ADET ÖNCESİ VÜCUTTA NELER YAŞANIR?

Adet döneminden 1 hafta önce bunları yapın

  • Adet öncesinde insana bir doyumsuzluk ve gerginlik hali çöker.
  • Aşırı iştah, özellikle tatlı yiyeceklere düşkünlük baş gösterir.
  • Çikolata inanılmaz çekici bir hale gelir.
  • Vücutta şişkinlikler, gaz, su toplaması, şekil değişiklikleri, bazen her ay tekrarlanan kilo artışı, insanın sinirlerini daha da bozar.
  • Cildin yağlanması, siyah noktalar, akneler artar.
  • Vücut kokusu değişir.
  • Halsizlik, isteksizlik, konsantrasyon bozukluğu da bütün bunlara eklenir.

Bazı gençler onları yaşamdan bezdirecek kadar şiddetli adet sancıları yaşarlar. Bu dönemde kişiliği değişen kadınlar bile vardır. O kadar ki, onların adet dönemi tüm ev halkının sorunu haline gelir! Az veya çok bütün kadınlar adet döneminde kendilerini en azından “daha az iyi” hissederler.

ADET DÖNEMİNDEN 1 HAFTA ÖNCE BUNLARA DİKKAT EDİN, RAHAT BİR SÜREÇ GEÇİRİN

Adet döneminden 1 hafta önce bunları yapın

  • Bu dönemde hiçbir şekilde öğün atlamayın. Hatta öğün sayısını 3’den 6’ya çıkarın. Böylece kan şekerinin düşmesini önlemiş olursunuz. Sık yemek yerseniz, tatlılar, pastalar, çikolatalar, tuzlu atıştırmalıklar o kadar kışkırtıcı hale gelmezler.
  • Adet döneminden bir hafta önce tuzu kesmek sıkıntıların çoğunu önler. Bu nedenle cips, tuzlu atıştırmalıklar, turşu, tuzlu peynirler vb. her türlü tuzlu yiyecekten uzak durun. Bu dönemde hormonal nedenlerle vücut daha fazla tuz tutar.
  • Daha fazla su için. Ne kadar çok su içerseniz, vücudunuzdaki ödemler o kadar kolay dışarı atılır. Günde 2 litre kadar su içiyorsanız, bunu 2,5 litreye çıkarın.
  • Gazlı - şekerli içecekler, kahve ve alkol almamaya çalışın. Bunlar vücuttaki tuzu, su toplanmasını ve gerginliği arttırırlar.

Adet döneminden 1 hafta önce bunları yapın

  • Kepekli pirinç, kepekli makarna, kuru fasulye, barbunya, mercimek, kepekli ekmek gibi yararlı karbonhidratlara ağırlık verirseniz, açlığınızı giderebilirsiniz. Liften yana zengin yiyeceklerle beslenen kadınlar, adet dönemini daha rahat geçirirler.
  • Turp, maydanoz, kereviz, çilek ve kabuklu pirinç, vücutta biriken fazla suyun atılmasına yardımcı olurlar.

Adet döneminden 1 hafta önce bunları yapın

  • Balık, tavuk, hindi eti gibi besinler sizi tok ve ruhen de doyumlu tutmaya yardımcı olur. Proteinler vücutta tuz tutulmasını ve ödem oluşmasını önlerler ve yağların yakılmasına yardımcı olurlar. Böylece enerjiniz de artar.
  • Yeşil çay, gazlardan ve stresten kurtulmanıza yardımcı olur.

 Adet döneminden 1 hafta önce bunları yapın 

  • Uzun yürüyüşlere çıkın veya egzersiz yapın. Egzersiz vücudunuzdaki tüm stresi, su birikimini yok eder. Halsizliği gidermek için de birebirdir!
  • Sporu ihmal etmeden, saydığım önerileri yerine getirmeye çalışırsanız faydasını göreceksinizdir. Ve her ay sizi sıkıntıya sokan bu süreci daha rahat geçirme şansınız olacaktır.

False