GeriTufan Cansever Yüzmenin tam da mevsimi!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yüzmenin tam da mevsimi!

Yüzmenin tam da mevsimi!
Abone Olgoogle-news

Uzun ve sıcak yaz günlerinde herkesin ortak hayali: “Ah o denizde ben de olsaydım.”“Doğru” yüzmek elbette herkese iyi gelir. Peki, kulaçlara geçmeden önce... Bunları biliyor muydunuz???

"YÜZMEYİ SEVİYORUM AMA AĞRILARIM ARTIYOR"

“Yüzmeyi seviyorum ama sırt ve bel ağrılarım oluyor” diyenlerdenseniz, olaya su terapisi ile başlayın. Eklemlerde kireçlenme, eklem ağrısı veya şiddetli sırt ağrısı gibi durumlarda havuz terapisi ve hafif yüzme önerilen tedavinin bir parçasıdır. Su terapisi, havuz terapisi olarak da bilinir. Sıcak suda gerçekleşen bir egzersiz programıdır. Suyun hafif direncinin yanı sıra kaldırma gücünden de yararlanırsınız.

Su terapisi yüzme ile hemen hemen aynı oranda avantaj sağlar. Karadaki egzersize oranla, omurga üzerinde daha az baskı oluşur. Su terapisi, spazmdaki kasları rahatlatır ve egzersiz sırasında ek hareket aralığına izin verir. Bu da egzersiz süresinin uzatır. Hamileler için de son derece uygun olan bu yöntem, eklemlere çok daha az yük bindirdiği için tavsiye edilir. 

Yüzmenin tam da mevsimi

"YÜZEYİM DE RAHATLAYAYIM BİRAZ” DERKEN AMAN DİKKAT!

Yanlış bir hareket canımızı acıtabilir, kalıcı hasarlara yol açabilir. Ne mi yapmalı?

• Bel, serbest stille yüzme sırasında (kurbağalama ve kelebek stilde de) gereğinden fazla geriye bükülebilir.
• Yüzme sırasında nefes alırken üst omurganın (boynun) tekrarlayan geriye ve yanlara dönmesi omurgada hasara yol açabilir.

Yüzmenin tam da mevsimi

Yüzerken oluşan veya artan sırt ağrısını önlemek için:

• Sırt üstü yüzme veya kurbağalama stilleri kullanın.
• Vücut seviyesini suda ve başınızı düz tutun.
• Serbest stil yerine yan veya sırt üstü yüzün
• Yüzerken boyun hareketinizi azaltmak için vücudunuzu yan yatırın ve nefes alırken başı kaldırmak yerine geriye doğru vücudunuzu döndürün.
• Kafayı nefes almak için hareket ettirme ihtiyacını ortadan kaldırmak için bir şnorkel kullanın.
• Suyu gözlerinizden uzak tutmak ve uygun olmayan baş hareketlerini azaltmak için gözlük takın.

Yüzmenin tam da mevsimi

BEL AĞRISI DENİZ KEYFİNİZİ KABUSA ÇEVİRMESİN!

1. Makaslama kuvvetlerinden kaçının

Yüzme sırasında tekrarlanan dönme hareketi ile bel, boyun ve kalçada zorlanma olur. Bu durum belinizdeki ve kalçanızdaki yapılarda zedelenmeye sebep olabilir. En doğrusu, kulaç atarken omuzlarınızı kalçalarınızla aynı hizada tutmayı öğrenmek için bir antrenörden yardım alın.

2. OMURGAYA UYGUN KULAÇLARA VE STİLLERE ODAKLANIN

• Kelebek ve kurbağalama kulacı sırasında alt omurganızı geriye doğru bükersiniz. Bu hareketler omurların arkasındaki eklemlere yük bindirerek zamanla belinizin ağrımasına sebep olabilir
• Serbest stil de devamlı dönme hareketlerine sebep olduğu için bel ağrılarını artırabilir. 

Mevcut potansiyel riskler nedeniyle, yüzme egzersiz programına başlamadan önce bir doktor veya fizyoterapistten tavsiye almak her zaman en doğru sonucu verir. 

False