GeriSerkan Tutar Kilolu Hamilelerin Beslenmeleri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kilolu Hamilelerin Beslenmeleri

Kilolu Hamilelerin Beslenmeleri

Hamilelikte aşırı kilo alımı, büyük tehdit oluşturuyor.

Obezite tüm dünyada günden güne artan bir sağlık sorunu haline geliyor. Yaşamın her döneminde dikkat edilmesi gereken bu hastalık özellikle hamilelik döneminde riskleri de beraberinde getiriyor. Aşırı kilolu bir kadının, hamilelik sürecinde uygulaması gereken beslenme ve diyet programı da farklılık gösteriyor. Diyetisyen ve NLP Uzmanı Serkan Tutar, aşırı kilolu hamilelerin beslenme konusunda yapması gerekenleri sıraladı.

Araştırmalar hamilelik dönemine obezite sınırında giren kadınlarda düşük doğum ağırlığı (2,5 kg’dan az) ve gebelik zehirlenmesinin daha sık rastlanıldığını gösteriyor. Üstelik bu kadınların yüzde 10’undan fazlası şişman bir bebek dünyaya getiriyorlar. Bununla birlikte gebelik şekeri olarak adlandırılan gestasyonel diyabet riski, yüksek kiloda hamile olan kadınlarda görülme sıklığının daha yüksek olduğu görülüyor.

* İlk 6 ay obez gebenin (gebeliğe başlangıç ağırlığına bağlı olarak) kilo vermesi normaldir. Son 3 ay genellikle kilo kontrollü bir şekilde sabit tutulmalıdır.

* Diyetisyen gözetiminde kilo kontrolü yapılmalıdır.

* Düzenli uyku, kilo kontrolünde ve kilo kaybında önemlidir. Mümkün olduğunca gebenin aynı saatte uyuyup, aynı saatte kalkması gerekir.

* Gün boyunca 3 saatten uzun süre aç kalınmamalıdır.

* 6-7 öğün besin tüketimi hem anne adayının kilo kontrolünü hem de gün içerisinde sürekli olarak tok olmasını sağlayacaktır.

* Uyandıktan sonra 1 saat içerisinde kahvaltı yapılmalıdır. Metabolizmanın düzenli çalışması ve kilo artmasının engellenmesi için bu şarttır.

* Kahvaltıda tüketilen beyaz ekmek ve poğaça yerine tam tahıl ekmeği tercih edilmelidir.

* Gün içerisinde tüketilen ve boş enerji kaynağı olarak adlandırılan şeker ve şekerli gıdalar kilo alımını tetikleyeceği için tercih edilmemelidir.

* Tatlı ihtiyacı kuru kayısı, kuru incir, kuru erik ve yaban mersini gibi kuru meyvelerden karşılanmalıdır. Bu şekilde gebelik döneminde yaşanan barsak sıkıntılarında minimum düzeye düşer.

* Kan şekerini hızlı yükselten meyve suları, meşrubatlar yerine meyvenin kendisi tüketilmelidir.

* Ana yemekler sadece çorba ve salata ile geçirilmemeli sebze, kurubaklagil veya et yemeklerinden biri tüketilmelidir. Önemli olan hiç tüketmemesi değil tüketim miktarının doğru ayarlanmasıdır.

* Pişirme yöntemleri doğru tercih edilmelidir. Kızartma ve kavurma yerine daha çok fırında pişmiş, haşlama ve ızgara yemek tercih edilmelidir.

* Glisemik indeksi yüksek besinler kilo artımını sağlayacağı için tüketiminden kaçınmalı, daha çok orta ve düşük glisemik indeksli besinler tercih edilmelidir.

* Gün içerisinde fırsat buldukça hafif yürüyüşler yapılmalıdır. Bu yürüyüş hem daha sağlıklı bir gebelik dönemi geçirmenizi hem de kilo kontrolünü daha rahat yapmanızı sağlayacaktır.

* Karbonhidrat kaynakları olan makarna, ekmek, pirinç, şekerli gıdalar fazla tüketildiğinde vücutta yağ olarak depolanmaktadır. Bu sebeple tüketim miktarlarının bir diyetisyen kontrolünde yapılması önemlidir.

* Bu dönemde hızlı kilo verme telaşına girilmemelidir. Hızlı kilo kaybı birçok sağlık sorunun yaşanmasına neden olabilir.  

HAMİLELİKTE İDEAL BESLENME MENÜSÜ

HAMİLELİKTE KİLO HESAPLAMA

False