GeriSerap Duygulu Tuvalet Eğitimine Ne Zaman Başlamalı?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Tuvalet Eğitimine Ne Zaman Başlamalı?

Tuvalet Eğitimine Ne Zaman Başlamalı?

Tuvalet eğitimine başlamayı düşünen ebeveynler, bu haber tam size göre!

Tuvalet eğitimi, çocukların gelişim süreçleri içinde en önemli ve aileleri en çok zorlayan dönüm noktalarından biridir.

20 aylık bir çocuk, fiziksel olarak tuvalet eğitimine hazırdır. Bazı çocuklar yeterli olgunluğa 18 ay civarı ulaşırken bazı çocuklar için bu iki yaş civarı olabilir. Tuvalet eğitimine başlamayı düşünen ebeveynler açısından çocuktaki davranışları gözlemlemek ve doğru değerlendirmek çok önemlidir.

• Çocuk, tuvalet ihtiyacını daha uzun aralıklarda gidermeye başlamışsa

• Birkaç saat süresince bezi kuru kalabiliyorsa

• Altı kirlendiğinde rahatsız oluyorsa

• Kendini ifade edebiliyor ve basit talimatları anlayabiliyorsa

• Belli sürelerle ve sıkılmadan oturabiliyorsa

• Tuvalet ihtiyacı duyduğunda bunu mimikleriyle, duruşuyla veya sözel olarak ifade etmeye başlamışsa, çocuğun yeterli kas kontrolünü kazandığı düşünülebilir.

Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar

Yatmaya hazırlanan çocuğa çok sulu gıdalar vermemek, aşırı hareketliliği engellemek ve uykudan önce tuvalet ihtiyacını gidermek önemlidir; ayrıca, gece belli bir saatte çocuğu tuvalete kaldırmak gerekir.

Saat 21.00’de uyumuş olan çocuğu gece 12.00 – 01.00 sıralarında tuvalete kaldırmak ve mutlaka uyanık olmasını sağlamak şarttır. Tuvaleti uykuda geldiği zaman uyuyan çocuk huzursuzlaşır, çok sık kıpırdar, yatakta döner. Bu tarz bedensel ifadeler önemli ipuçlarıdır ve tuvalete kaldırmak için uygun anlardır.

Tuvalet eğitimine erken başlamak ya da 4 yaş ve sonrasına bırakmak yanlış bir tutumdur. Erken başlanmamalıdır; çünkü çocuk yeterli kas kontrolünü kazanmış olsa da zihinsel olgunluğa henüz ulaşmamış olduğundan neyi niçin yaptığını anlayamaz. Bu da çocukta ters tepkiye yol açarak eğitimi reddetmesine ve işlerin çıkmaza girmesine neden olur.

Psikolog Serap Duygulu

False