GeriŞenay Tanrıvermiş Kaçak Gelinler
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kaçak Gelinler

Memlekette Ayşe, Fatma, Emine’ye kıran girdi de haberimiz mi olmadı acaba?

Memlekette Ayşe, Fatma, Emine’ye kıran girdi de haberimiz mi olmadı acaba? Dizinin en yaratıcı kısmı karakterlerin zorlama isimleri olunca analizi sentezi de böyle başlıyor otomatikman. Şöyle ki Kaçak Gelinler’in isimleri Almıla, Şebnem ve Kainat. Hakikaten bu isimlere karar kılmak için çok düşünüldüğü, acayip olsun diye kafayı yaktıklarından şüphe edilmesi normal değil mi? Sonra bu üç karakterin bir şekilde nikahtan cayıp İstanbul’a koşmaları ve bu sırada tanışıp, kaynaşıp anlaşmaları da normal. Birbirlerinin elinden uçak bileti kapmaya çalışmaları, biletlerin üstünde isim yazmaması, kimlik sorulmaması da epeyi normal!

[fotogaleri=869]

İzmirli güzel ve acayip kızların isimleri gibi garip, anlaşılmaz ve saçma bir dille kopuk kopuk skeçler halinde espriler yapmaları ise yaz ekranlarını serinletecek denli buz gibi gerçekten. Bu açıdan izleyiciyi ekran karşısında dona kalarak buz kestirmeleri aslında en ciddi havalandırmadan daha etkili olabiliyor. Çünkü bu üç isim sarmalında genişleyen ikili özel ilişkiler, arkadaş grupları ve aileler sayesinde Kaçak Gelinler esprileriyle gerçekten donduruyorlar.

Mantık aramayan, tutarlılıkla filan kasmayan, yenilik peşinde koşmayan, klişe espriler ve renksiz bir dil kullanmakta sakınca görmeyen yapımın en enerjik kısmı görselleri elbette. Hem Moda sokakları, iç mekanların özgün tasarımı ve uyumu hem de taş gibi kadın oyuncular ve yakışıklı, enerjik ve genç erkek yetenekler dizilince seyir keyfi tavan yapıyor. Yani konusu olmasa da eğlenceli, sürükleyici ve renkli bir yapım olmayı başarıyor. Altında yazı olmayan kocaman renkli magazin dergilerinin çevir çevir bakılmasına benzer bir seyir sunuyor Kaçak Gelinler. ‘Yahu bu dergiler sırf reklam, kim alıyor bunları’ dediğimiz dekorasyon, gezi, moda ve magazin dergilerinin karışımı bir lezzet yakalanmış ki hiçte fena gelmiyor. Özetle tam yazlık tiril tiril, efil efil ve püfür püfür sezonluk bir yapım.

Nedense kış aylarında kavgalı, dövüşlü, konusuz ama bolca vurmalı, kırmalı diziler ekrana yakışırken yaz aylarında da genç kızlı,erkekli konusuz gençlik dizileri doldurur kanalları ve çoğu çabucak güme gider, kaybolur. Kaçak Gelinler de bu türün başarılı sayılabilecek izlencelerinden biri ve senaryosu sosyal medya aforizmalarından toparlanıp ve çatısı birkaç Hollywood filminden kopyalanıp karıştırılarak yazılmış gibi duruyor. Ancak oyuncuların çok başarılı performansları sayesinde tüm yüzeysellik ve yapmacıklık epeyi kurtarılıyor.

Yani tam çerez tadında, eğlencelik bir izlence!

False