GeriSedef Batı NUNU ablaları anneleri hiç aratmıyor!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

NUNU ablaları anneleri hiç aratmıyor!

NUNU ablaları anneleri hiç aratmıyor!

NUNU'nun kurucuları Zeynep Boyner ve Hanzade Teke ile keyifli bir sohbet...

Çocuğu olan her ailenin en büyük sorunlarından bir tanesidir bakıcı konusu. Kimleri bu konuda aile büyüklerinden yardım alır kimileri ise ekonomik durumu elverdiği sürece bir bakıcı ile bu meseleyi çözüme kavuşturur. Ancak bazen ne aile büyükleri vardır etrafta ne de bakıcı için ayrılan ekstra bütçeler... Örneğin; hafta sonu acil bir yere gitmeniz gerekiyor veya haftanın bir günü çocuğunuz okuldan döndüğünde ona 2 saat bakacak birine ihtiyacınız var ama onu emanet edeceğiniz hiç kimseniz yok. İşte NUNU tam da bu sırada imdadınıza yetişiyor. 

2012 senesi Nisan ayında faaliyet göstermeye başlayan NUNU'nun kurucularından Zeynep Boyner Amerika'da okuduğu sırada bu işi yapmış, diğer kurucu Hanzade Teke ise kurumsal bir temelden gelmiş, yeğeni Kerem'in bakıcılarla ilgili yaşadığı problemleri gözlemleme fırsatı bulmuştu. Uzun araştırmalar sonunda Türkiye'de saatli çocuk bakıcılığının olmadığını gözlemleyen iki girişimci, üniversitelerde bu işi part-time yapabilecek Çocuk Gelişimi ya da Psikoloji okuyan öğrencilerden bir ekip oluşturarak onlara danışman pedagogları Elif Ocak tarafından eğitim olanağı sağladılar. Şu anda 30 kişilik bir ekipleri var. Otellere ve evlere saatlik hizmet veriyorlar, taleplere göre haftalık ve aylık programlar yapıyorlar.

NUNU'nun kurucuları Zeynep Boyner ve Hanzade Teke ile NUNU'nun kuruluş hikayesi, verilen hizmetin kapsamı ve daha birçok konuda keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Öncelikle NUNU isminin özel bir anlamı var mı?

NUNU'nun herhangi bir sözcük anlamı olmasa da, farklı kültürlerde ve ülkelerde çocuğu çağrıştıran bir isim, bazı yerlerde çocuğun bakıcısına sesleniş şekli, farklı arap toplumlarında bir çocuğu severken hitap şekli olarak karşımıza çıktı. Fransız toplumunda çocukla ilgili alanlarda karşılaştık. Dilimize ve kulağımıza bıraktığı samimi hali, isim olarak seçilme sebebi oldu.

Acil bir iş yemeğine çıkmam gerekiyor ve çocuğumu bırakacağım kimse yok. NUNU’yu aradığımda kaç saat içerisinde birisini gönderebiliyorsunuz?

Normal şartlarda 1 gün öncesinde talepleri alıyoruz. Bizden istenen oyun ablasının tam ihtiyaca yönelik olanını yönlendirmemiz açısından önemli, yalnız acil ihtiyaç anlarında hizmet verilecek yerin mesafesini göz önünde bulundurarak en kısa sürede ihtiyaca cevap vermeye çalışıyoruz.

NUNU ablaları anneleri hiç aratmıyor

NUNU’da çalışmak isteyen kişilerin nasıl kriterlere sahip olması gerekiyor? NUNU ablaları nasıl bir eğitimden geçiyorlar? Bünyenizde kaç NUNU ablası çalışıyor?

Kriterlerin en başında çocuk sevgisi geliyor, bu olmazsa olmazımız. Sonrasında bir çocukla ne kadar zaman kesintisiz ilgilendiği, bakımını üstlendiği gibi sorularımız oluyor. Bunun gibi bazı elemelerden geçtikten sonra danışman pedogoğumuz Elif Hanım gözetiminde eğitim ve sertifika sürecine geçiyorlar. Gelen adayların birçoğu Boğaziçi üniversitesi gibi köklü eğitim kurumlarının Psikoloji,Okul Öncesi Öğretmenliği gibi bölümlerinin öğrencileri olması bilinçli bir takımımızın oluşmasını sağlıyor.

NUNU ablaları neden üniforma giyiyorlar? Bugüne kadar ailelerden ve çocuklardan bu konuda olumlu ya da olumsuz nasıl tepkiler aldınız? 

NUNU ablaları anneleri hiç aratmıyor

Üniforma, kurumsal kimliğimizi yansıtması açısından önemli ve çocuğun gelen oyun ablasını, logomuz olan fil amblemli tulumla özdeşleştirmesi çocuğun daha kolay rahatlamasını ve oyun ablasına kısa sürede adapte olmasını sağlıyor. Ailelerden bu konuyla ilgili pozitif tepkiler alıyoruz.

NUNU ablalarının oyun çantaları içerisinde neler var?

Hizmet verilecek aileye gitmeden önce çocuğun yaşını ve cinsiyetini öğreniyoruz. Bu bilgilere göre çocuğa uygun eğitici ve öğretici oyunlar seçiyoruz. Çantada ayrıca oyun ablamızın üniforması olan tulum bulunuyor.

Kaç yaş aralığındaki çocuklar için bu hizmetten yararlanılıyor?

Şimdiye kadar 9 aylık ve 13 yaş arasında birçok çocuğa hizmet verdik.

Çocukla baş başa kalındığında herhangi bir sorun yaşandığında (sürekli ağlaması, anne babasını istemesi vs. ) nasıl bir yol izleniyor?

Danışman pedogoğumuzla düzenli eğitim çalışmalarımızda, bahsettiğiniz ve benzeri durumlar karşısında yapılacakların eğitimi oyun ablalarımıza veriliyor. Ayrıca ilk 1 saat içinde çocuğun oyun ablasını reddetmesi, sürekli ağlaması ya da sakinleştirilemeyen hali var ise, (şimdiye kadar hiç karşılaşmadık) aile ile irtibata geçilip durumu kendilerine aktarıyoruz. Ailenin isteği doğrultusunda hizmetimizi sonlandırıp çocuğu aileye teslim ediyoruz. Belirttiğim gibi böyle bir durumla şimdiye kadar hiç karşılaşmadık.

Aileler için çocuklarını tanıdık biri bile olsa başka bir insana emanet etmek çoğu zaman çok zordur. Ailelerin güvenini kazanmak için neler yapıyorsunuz?

Çocuk ve aile gibi konularda güven en önemli faktördür. NUNU olarak hizmet verdiğimiz ailelerin yakınlarındaki diğer çocuklu ailelere bizi tavsiye ediyor olmaları bizim yapacağımız her türlü güven kazanma çalışmalarından daha etkili oluyor. Hizmet vermeye başladığımız andan itibaren aile ile irtibatımız devam etmekte olup, ailenin isteği doğrultusunda web camera sistemi ile ellerindeki akıllı telefonlarla oyun ablamızı ve çocuklarını denetleyebiliyorlar. Ayrıca hizmet öncesinde seçilen oyun ablamızın CV'sini yollamaktayız.

Başarılı kadın girişimciler olarak, girişimci bayanlara yönelik nasıl tavsiyeleriniz olabilir?

Farklı olanı yapmaya çalışmak lazım. Eğer orjinal bir fikriniz var ise daha önce yapılmadığından emin olun. İlk adımı attıktan sonra zamanla ve tecrübelerle işi geliştirme firsatı buluyor, öğreniyorsunuz.

Röportaj: Sedef Batı

False