GeriSeçil Kenar Aşurenin Faydaları Saymakla Bitmiyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Aşurenin Faydaları Saymakla Bitmiyor

Aşurenin Faydaları Saymakla Bitmiyor

Geleneksel tatlımız aşure, hem yetişkinler hem de çocuklar için vitamin deposu!

Türk ve İslam Dünyası Aşure gününü, bugün mutfaklarında birbirinden lezzetleri aşureleri yaparak kutluyor. Peki, geleneksel yemek kültürümüzde yer alan aşurenin sağlığımız açısından ne gibi etkileri olduğunu biliyor musunuz?

Aşure, içinde bulunan vitaminler, mineraller ve protein nedeniyle özellikle çocuklar ve enerjiye ihtiyacı olanlar için önemli bir besin kaynağıdır. Yörelere göre farklı içeriklere sahip olsa da, içeriğinde 15 çeşit tahıl, kuru ve yaş meyve, kurubaklagil, yağlı tohum çeşitleri içeren aşure bu çeşitliliği ile de zengin vitamin ve mineral içeriğine sahiptir. Enerji ve besin öğeleri bakımından zengindir.

Aşurenin Faydaları ve İçerdiği Vitaminler

• Yüksek enerji içerir, tahıl ve şeker olduğu için yüksek kalorilidir. Bu yüzden enerjiye ihtiyacı olan çocuklar, gelişme dönemindeki ve günlük enerji ihtiyacı yüksek kişiler için çok iyi ve dengeli bir enerji kaynağıdır.

• Yüksek kalori içerdiği için kilo problemi, kronik hastalığı olanlar aşureyi doktor ve diyetisyenlerin önerdiği ölçüde tüketmelidir.

• Aşure yapılırken şeker yerine bal veya pekmez konularak yapılırsa kalorisi azaltılmış olur.

• Bol posa içerir; kurubaklagil, incir, kuru kayısı gibi barsak hareketlerini hızlandıran besinler bulunduğu için kabızlık, hazımsızlık gibi problemlere iyi gelir.

• Hayvansal yağ- kolesterol içermez; tamamen tahıl, kurubaklagil ve meyveden hazırlandığı için hiçbir şekilde hayvansal yağ-kolesterol içermez.

• İçeriğine katılan tüm besleyici malzemeler sayesinde aşurede B2, B1, C, A vitamininin yanı sıra bol miktarda demir, çinko, fosfor, kalsiyum ve sodyum vardır.

• İçinde fındık, ceviz gibi yağlıtohumlar bulunur. Fındık, ceviz Q-3 başta olmak üzere demir, kalsiyum, E vitamini ve B grubu vitaminleri içerir. Bu yüzden özellikle kalp hastalıklarına yararlı besin öğeleri içerir.

• Bitkisel protein içerir; nohut, kuru fasulye, bakla, fındık gibi… Bitkisel protein çocuklar ve yaşlılar için önemlidir.

• C vitamini içerir. İçeriğinde incir, kayısı, nar ve portakal gibi meyveler olduğu için bol C vitamini ve posa içerir.

Bir Kase Aşurenin Enerji ve Besin Öğeleri

Enerji 320 –350 kkal

Protein 8 gr

Yağ 5 gr

Karbonhidrat 85 gr

A vitamini 350 IU

Demir 2,3 mg

Kalsiyum 68 mg

B1 vitamini 0,3 mg

B2 vitamini 0,03 mg

Niasin 1,6 mg

Diyetisyen Seçil Kenar

False