GeriSabri Yurdakul Severek de ders çalışılır
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Severek de ders çalışılır

Bugüne kadar gördüğüm gençlerin 10 tanesinden 7'si ders çalışmayı sevmediğini, çok zor da kalmasa ders çalışmak istemediğini ifade edince "Acaba ders çalışmayı sevdirmek mümkün mü?" diye düşünmeye başladım.

Bugüne kadar gördüğüm gençlerin 10 tanesinden 7'si ders çalışmayı sevmediğini, çok zor da kalmasa ders çalışmak istemediğini ifade edince "Acaba ders çalışmayı sevdirmek mümkün mü?" diye düşünmeye başladım. Aslında adı ders olmasa öğrenmek güzel ama sonunda sınav olup bu sınav konusunda gerek öğretmenler gerekse aileler baskı yapınca ders çalışmak sevilen bir uğraş olmaktan çıkıyor.

Sınavları kaldırmak mümkün olmadığına göre çocuklarımıza ders çalıştırmayı nasıl sevdirebiliriz?

Öncelikle bunu yapabilmek için sınavlarda başarılarını engelleyen durumları ortadan kaldırmak ve çalıştıklarının karşılığını alabilmelerine yardımcı olmak gerekir. Çalıştığının karşılığını alamayan, notları düşük olan gençler ders çalışmayı sevmediği gibi, yanlış çalıştıkları için dersleri gereken zamanda bitmemektedir.

Bütün bu nedenlerden dolayı öncelikle çocuklarımıza ve gençlerimize verimli çalışmayı öğretmeli, konsantre olup kendilerini vermedikleri zaman çalıştıklarının akıllarında kalmayacağını, çok çalıştıkları halde az başarılı olacaklarını anlatmamız gerekir. Sonuçta baktığımızda derece alan, en iyi yerleri kazanan çocukların çalıştıkları süre çocuklarımızın çalıştıkları süreden çok daha az değil. O zaman iyi konsantre olmaları, disiplinli ve programlı çalışmaları gerekir ki giderek daha başarılı olsunlar.

Dersin başına oturamayan, aklı içeride oynayan diziye takılıp kalan , boş zaman bulduğunda arkadaşlarına cep telefonundan mesajlar atan, sürekli dersin başından kalkıp dolanan, hayaller kuran gençlerimizin bu durumlarını düzeltmeli ve onları dersin başına oturabilir hale getirmeliyiz.

Sınav kaygıları varsa bu kaygıyı atmak için yardım almalı, aile içinde sorunlar varsa bunları çözmeli, dersin başına oturduklarında sadece dersle ilgilenebilmelerini sağlayabilmeli ve ders başarılarını ders notları ile ölçmekten vazgeçmeliyiz. Önemli olanın dersi öğrenmek olduğunu unutmamalıyız.

Sonuç olarak ders çalışma konusunda okul, öğretmenler, aileler, rehber öğretmenler gerekirse psikiyatrist ve psikologların ders çalışamayan, ders çalışmayı sevmeyen bir öğrenciyi ele alıp sorunun nereden kaynaklandığını bulmaya çalışması ve sorunu çözme konusunda işbirliği yapması, gençlerin dersleri severek çalışmalarını sağlamaya yardımcı olacaktır.

False