GeriSabri Yurdakul İkinci dönem dersleri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İkinci dönem dersleri

İkinci dönem dersleri
Abone Olgoogle-news

Ben bir eğitim yılını tıpkı bir maratona benzetiyorum. Dönemin başındaki performansını senenin sonuna kadar götürebilen gençler başarılı olurken, sene sonuna doğru bütün gençler artık iyice yorulmuş ve sıkılmış oluyorlar.

Eğitim senesinin yarısına geldik. Gençler eğitim senesinin ikinci döneminde de dersler konusunda farklı davranışlar gösterebilirler. İlk dönem derslerine iyice  çalışmışlarsa ikinci dönem de performansını düşürmeden aynı gayret içinde çalışmalarına devam edebilrler. ilk dönem dersleri düşük olanlar gerek öğretmenlerinin gerekse ailesinin baskısı ile onları yükseltmeye çalışabilirler. Sınav döneminde olanlar ise artık yarı bıkmış yarı heyecanla bir an önce senenin sonunun gelmesini ve ne olursa olsun sıvavın bitmesini beklemeye başladılar.

Ben bir eğitim yılını tıpkı bir maratona benzetiyorum. Dönemin başındaki performansını senenin sonuna kadar götürebilen gençler başarılı olurken, sene sonuna doğru bütün gençler artık iyice yorulmuş ve sıkılmış oluyorlar. Bu nedenle ikinci dönem artık gençlerin varolanı sürdürebilme ya da ilk dönem serdikleri dersleri toplama dönemi olmaktadır. Senenin başında tatilin rehavetini atamayan çocuklar ve gençler kendilerini toplayana kadar senenin yarısı geçmekte ve durumu fark edip kendilerini toplamaya çalıştıklarında ise artık ilk dönemin sonu gelmektedir. 

İkinci dönem dersleri

Öğrencilerin ikinci dönemde derslerinde başarılı olabilmeleri için ilk dönem düştükleri hataya düşmemeleri ve dönemin başından itibaren derslerden kopmadan çalışmalarını sürdürmeleri gerekir. Bunu sağlamanın en iyi yolu da onların sıkılmadan çalışabilmelerini sağlamak, sürekli "Ders çalış" diyerek onları derslerden bunaltmamaktır. Ders dışında faaliyetleri de olan, spor yapabilen gençlerin derslerden sıkılmaları bunları yapmayan gençlerden daha az olacağı için iyi bir planlama ile geri kalan zamanın iyi değerlendirilmesi gerekir. Zamanı yönetimi belki hiç kimsede olmadığı kadar bu gençlerde değer kazanmaktadır.

Gençler zaman yönetimini bilmeyebilirler. Zamanlarını kötü kullandıkları için vakitleri yetmeyebilir. Onlara bu durumda kızıp tepki vermek yerine rehber öğretmenlerinden yardım alıp zaman planlaması yapmalarını sağlamak, eğitim koçu ile ders çalışma becerilerini arttırmalarını teşvik etmek gerekir. Ders dışında da onların kendilerine ayıracak zamanlarına dengeli olmak kaydıyla destek olmak onların ikinci dönem ders başarılarını olumlu yönde etkileyecek, yoksa karikatürde olduğu gibi vidalarını dağıtmalarına neden olacaktır.  

False