GeriSabri Yurdakul Bahar Yorgunluğu Psikolojik Olabilir mi?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bahar Yorgunluğu Psikolojik Olabilir mi?

Mevsimsel depresyona bağlı bahar yorgunluğu yaşayan kişiler yaz aylarında canlı ve dinamik olup kışın aldıkları kiloları rahat verebilirken, sonbahar mevsimi ile birlikte kendilerini cansız, mutsuz, isteksiz olarak görmekte ve canları bir şey yapmak istem

Bahar ile başlayan yorgunluk, uyku isteği ve halsizlik durumları kimi zaman bir depresyonun belirtisi olabilir. Özellikle mevsimsel depresyon denilen durumda insanlar sabahları çok zor uyanmaktan, gün içinde yorgun ve uyuşuk olmaktan ve özellikle tatlılara düşkünlükten yakınmakta ama bunun bir dönem olduğunun farkına varmamaktadır.

Mevsimsel depresyona bağlı bahar yorgunluğu yaşayan kişiler, yaz aylarında canlı ve dinamik olup kışın aldıkları kiloları rahat verebilirken, sonbahar mevsimi ile birlikte kendilerini cansız, mutsuz, isteksiz hissetmekte ve canları hiç bir şey yapmak istememektedir. Çevresindeki eşi dostu da bu duruma hayret etmekte “Ne oldu sana? 3 gün önce ne kadar canlıydın, şimdi hiç enerjin yok “ diyerek onun durumunu anlamamaktadırlar.

Bu durum en çok iş yerinde sorun olabilmekte, bütün gün açılmaya çalışarak bolca kahve tüketmekte ama gene de o uyku halini üstünden atmakta zorlanmaktadır.

Mevsimsel depresyon dışında bir çok insan eylül ayı ile birlikte sonbahar döneminde kendisini melankolik hissetmekte, yalnız olmayı tercih etmekte, arkadaşlarından uzaklaşmaktadır. Bu durumdan rahatsızlık duymakla birlikte ne yaparsa yapsın bu ruh halinden kurtulamamaktadır.

Karamsarlık nedeniyle her şeyin kötü tarafını görmekte, çevresindeki insanların söyledikleri ufacık şeylerde alınmakta ve çabuk mutsuz olmaktadır. Bu durum güneşli günlerde biraz daha iyiyi gitmekte fakat karanlık, kasvetli ve yağmurlu günlerde artabilmektedir. 

Sebebi ne olursa olsun bu dönemlerde yaşanan mutsuzluklarda kişinin kendisini bırakmamaya çalışması, canlanmak için gayret göstermesi, gerekirse vitamin takviyesi alması, spor yapmaya çalışması, ( En azından kısa yürüyüşler) özellikle ÇOK UYUMAKTAN KAÇINMASI işe yarayacaktır. Çünkü kişi uyudukça kendini daha yorgun, uykuyu azalttıkça ise kendisini daha canlı ve dinamik hissedecektir.

Bütün bu çabalar da işe yaramazsa mevsimsel bir depresyon durumu ile ilgili bir psikiyatriste başvurup yardım alınması gerekir. 

False