GeriNil Şahin Gürhan Yılbaşı sonrası beslenme tüyoları
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yılbaşı sonrası beslenme tüyoları

Yılbaşı sonrası beslenme tüyoları

Ünlülerin diyetisyeni Nil Şahin Gürhan'dan...

Yılbaşı partileri sona erdikten sonra yediklerimiz ve içtiklerimizin zararlı etkilerinden kurtulmak için Diyestisyen Nil Şahin Gürhan beslenme tüyoları verdi.

“Yeni yılın ilk gününü güzel bir kahvaltı ile kutlamalısınız. Kahvaltı öncesi ılık su ardından oda ısında normal sıcaklıkta su içmelisiniz. Kahvaltıda 1–2 dilim peynir, haşlanmış veya az yağda omlet veya menemen şeklinde pişmiş yumurta, söğüş sebzeler ile hazırlayacağınız sofraya tam buğday veya çavdar ekmeği ilave etmelisiniz. Bir miktar tahin pekmez ile enerji katabilirsiniz. 4- 5 adet zeytin tüketmenizde besin çeşitliliğini artırdığı gibi omega- 3 tüketimini de arttırmış olur.

Yılbaşı gecesi fazla kaçırdığınız alkolün kan dolaşımından tamamen atılabilmesi için gün boyunca 13–15 bardak su içmelisiniz. Su içerek alkolün vücudunuzda oluşturduğu şişkinlik hissinden yani oluşturduğu ödemden kolayca kurtulabilirsiniz. Fakat suyun oluşturacağı olumlu etkiyi azaltmamak için yeni yılın bu ilk gününde kafein tüketimini sınırlandırmanız yerinde olur. Çünkü kafein de alkol gibi vücudun ödem tutmasına neden olabilir ve aldığınız suyun kan dolaşımından hızlı atılımını sağlar.

Yılbaşı gecesi aldığınız fazla kaloriler ve tükettiğiniz alkollü içecekler vücudunuzda yağ olarak depolanır. Bu yağları vücudunuza yerleşmeden dışarı atabilmeniz için yapmanız gereken hareketli bir gün geçirmektir. Açık havada yapacağınız yarım- bir saatlik orta tempolu bir yürüyüş hem enerji harcamanızı artıracak hem de kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır.”

False