GeriNil Şahin Gürhan Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur
Abone Olgoogle-news

Elimizin altında olması gereken ve kilo aldırmayan yiyecekler...

Yemek yemek çok zevkli eğlenceli bir faaliyet. Herkes yemek yemeği sever. Bu onun normal ve sağlıklı bir insan olduğunun garantisidir. Pratikte harcadığımızdan fazla enerji alırsak kilo alırız. Bu gayet doğal ve sağlıklı bir durum. Ancak beslenmek öyle güzel öyle keyifli bir faaliyet ki başlayınca bitirememek, frene basamamak her zaman bir şeyler atıştırma ihtiyacı duymak gibi durumlar bize birkaç kilo fazlalıkla geri dönebiliyor. Çaresi kilo aldırmayacak hatta kilo vermemize destek sağlayacak abur cuburları keşfetmekten geçiyor.

Nil Şahin Gürhan, elimizin altında olması gereken ve kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cuburu şu şekilde sıraladı. İşte, kilo aldırmayan abur cuburlar!


1- Kuru üzüm + leblebi karışımı: 1’ er çay bardağı karıştırıp çantamıza koyabileceğimiz bu karışım bir şeyler atıştırmak istediğimizde keyifli ve besin değeri yüksek, tatminkar bir abur cubur olacaktır.

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur


2- Fındık + kuru üzüm karışımı: Fındığın kilo vermeye katkısı tartışılmaz, kuru üzüm ile beraber yersek, demir ve flavonoidlerden zengin bir karışım elde ederek, metabolizmamızın hızına katkıda bulunmuş oluruz.

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur


3- Ceviz: Omega- 3 zengini ceviz, tok tutmasının yanında metabolizmamızı hızlandırıp yağ yakmayı kolaylaştırır ve ayrıca zinde, enerjik olmamızı sağlar, algı düzeyimizi artırır. Aralarda 1 avuç cevizi, 1 adet elma veya taze herhangi bir meyve ile beraber tüketmek daha hızlı kilo vermemizi sağlar.

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur


4- Peynir+ ekmek + maydanoz ile sandviç: Peynir+ ekmek ikilisi bir de yeşillik ve çiğ sebzeyle karıştırılırsa metabolizmamızı hızlandırmakta ve kilo vermemizi kolaylaştırmakta rakip tanımaz.

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur


5- Yoğurt + maydanoz karışımı: Yoğurttaki kalsiyum yağ yakmayı tetiklediği gibi aynı zamanda ödemi azaltıp, dolaşımımızı açarak kilo vermemizi kolaylaştırır. Gece yatmadan yoğurda maydanoz karıştırarak yersek, yavaşlayan metabolizmamızı açar, kilo vermeye ivme kazandırmış oluruz.

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur


6- Yoğurt + yulaf ezmesi + ceviz: Yulaf ezmesinin içerdiği lifin yapısı farklı olup sindirim sistemini farklı düzeyde çalıştırır. Böylece sindirim sisteminde olan problemleri aşmamızı kolaylaştırır. Ceviz ve yoğurt ile yulaf ezmesi metabolizmamızın maksimum düzeyde çalışması için en iyi anahtardır.

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur


7- Meyveli probiyotik yoğurt : Pratik ve eğlenceli bir abur cubur olan meyveli yoğurtların probiyotik lif içerenlerini tercih etmeliyiz. Böylece bağışıklık sistemimizi de güçlendirmiş oluruz.

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur


8- Ayran: En sağlıklı içecektir. Serinletecek soğuk bir içecek içmek istediğimizde gazlı ve şekerli içeceklerle kıyaslanamayacak değerde bir içecek. Soda + ayran tüketmek çok yoğun, terlediğiniz, çok su kaybettiğiniz dönemlerin tamamlayıcısı.

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur


9- Süt: Sütü imkan olduğunda sıcak içmek daha kalıcı bir tokluk sağlar. Hazır kahve, Türk kahvesi veya kakaoyla karıştırmak da lezzetini çeşitlendirdiği gibi yapısında bulunan kafeinden dolayı metabolizmamızı bir miktar hızlandırır.

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur


10- Süt + bitter çikolata: Çikolata mutlu eden ve metabolizmamızı hızlandırabilen keyifli bir abur cubur. Sütle birlikte ölçülü miktarda çikolata tüketmek kilo verme hızını oldukça yükseltiyor.

Kilo aldırmayan 10 sağlıklı abur cubur

Bu sağlıklı abur cuburları kilo almadan yemek için ana öğünlerimizi sağlam tüketmeliyiz. Öğünlerimiz; karbonhidrat, protein, yağ açısından dengeli, vitamin ve mineraller yönünden yeterli düzeyde olmalı. Bunu sağlamak için de ana öğünler; 1. grup et grubu, 2. grup ekmek grubu, 3. grup süt yoğurt grubu, 4. grup sebze- meyve grubu olmalı.

False