GeriMerve Karakuş LGS’ye son iki ay kala neler yapılmalı?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

LGS’ye son iki ay kala neler yapılmalı?

LGS’ye son iki ay kala neler yapılmalı?

Bu soru LGS sınavının son haftalarında Google aramalarında sıkça aranan konulardan bir tanesi.

Öncelikle, LGS’nin düzenli ve konu atlamadan çalışılması gereken bir sınav olduğunu bilmeliyiz. Pandemi sebebiyle yaşanan öğrenme kayıpları, düzensiz okul takipleri, online eğitimin herkes için eşit olmaması, öğrenciler arasındaki farkı gittikçe açmıştır ve sınav sürecinde de kendisini göstermektedir.

Çocukların bir kez girebileceği bu sınav, muhakeme temelli soru çözümü, okuduğunu anlama, anladığını doğru yerde kullanabilme, zaman yönetimi gibi bireysel becerilerin ön plana çıktığı bir formatta hazırlanmaktadır. Konu çalışmaları, tekrarlar, deneme ve test çözümlerinin yanında öğrencilerin soru çözümü taktiklerine de hakim olmaları, sınavda öne geçme avantajını sağlayan bir diğer etkendir.

Pandemi ile birlikte eğitimin özünde bireyin yer almasının yanında, sınav hazırlığının öğrencinin yaşam koşullarına ve kişisel özelliklerine göre yapılandırılması gerektiğinin önemini bir kez daha gözlemlemiş olduk. Özellikle okullarından yeterli bireysel desteği alamayan öğrenciler için veliler, LGS danışmanlarının kapılarını çalmaktadır. Sınav sürecindeki yol haritasının yapılandırılması, öğrenci ve veli desteği, yakın takip ve dönüşler kişiseldir. Ebeveynlerin çocukları için başvuracakları sınav danışmanları alanına hakim, pedagojik formasyona sahip, eğitim kökenli, okul ve sınav öğrencileri deneyimli, uygulamadan gelen olmasına dikkat etmeleri, çocuklarının gelecekleri açısından dikkat etmeleri gereken en önemli hususlardandır.

Pandemi sebebiyle okullarından uzak kalan, bireysel danışmanlık almayan veya izole kalmayı tercih ebeveyn ve öğrenciler için LGS’ye iki ay kala nelere dikkat edilmeli, genel hatları ile göz atalım;

- Okuldaki rehber öğretmenleri ile bireysel olarak bir çalışma planı hazırlanmalıdır. Bu plan kişiye özel olmalıdır. Hazırlanan plan düzenli aralıklar ile hem veli hem öğrenci vasıtasıyla takip edilmelidir.

- Eksik konuların hızlı bir şekilde tespiti yapılmalı, eksik konular tamamlanmalıdır.

- Uyku düzeni ve beslenme alışkanlıklarında sorunlar var ise tedbirler alınmalı. Tıbbi bir sorun var ise uzman desteğine başvurulmalıdır.

- Pandemi sebebiyle her ne kadar çocuklar rahat biçimde dışarıya çıkıp enerjilerini atamıyor olsalar da fırsat bulunduğundan temiz havanın bol insanların ise çok az olduğu yerlerde sosyal mesafe kurallarına dikkat ederek yürüyüş yapmasını sağlayabilirsiniz.

- Milli Eğitim tarafından aylık yayınlanan örnek sorular mutlaka çözülmeli, çözülemeyen sorular öğretmenlere sorulmalıdır.

- Günlük tekrarlara, test ve denemelere ağırlık verilmelidir.

- Her deneme ve testin sonunda yanlış veya boş sorular cevaplandırılmalıdır. Hiçbir soru atlanmamalıdır.

- Abur cuburlardan ve özellikle şekerli ürünlerden uzak durulmalıdır.

- Sınav hakkında olumsuz ev sohbetlerinden uzak durun, ebeveyn olarak kişisel endişe ve korkularınızı çocuğunuz ile konuşarak gideremezsiniz.

Ergenlik sorunları, pandemi ve LGS telaşının aynı anda yaşandığı bu süreçte çocuklarınızda ani parlamalar, öfke krizleri ve son aylarda yaşanan sıkça ağlama durumları gözlemlenebilir. Bunlar olağan ve geçici durumlardır. Ebeveynler olarak bu durumu en az hasarla kapatmak adına, serin kanlı kalmaya çalışın, olayın sizinle kişisel bir savaş olmadığını bilin, derin bir nefes alın ve odayı gayet ılımlı bir şekilde terk ederek sakinleşmelerine olanak verip onları yeniden dinleyin.

 

False