Geriİpek Ağaca Özger Sağlıklı beslenmenin de renkleri var
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sağlıklı beslenmenin de renkleri var

Sağlıklı beslenmenin de renkleri var

Günde 5 değişik renkte sebze ve meyve tüketmek gerekiyor!

“Sebze ve meyvelerde bulunan renk verici öğeler çok güçlü antioksidan özelliktedir. Bu nedenle günde 5 değişik renkte sebze ve meyve tüketimi gereklidir” diyen Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger, gençlik ve güzellik iksiri olan antioksidanların alımı ile kansere karşı da korunmuş olunacağının altını çizdi.


KIRMIZI

Domatese kırmızı rengini veren likopen, birçok kanser türüne karşı koruyucudur.

Sağlıklı beslenmenin de renkleri var


MOR-KIRMIZI

Nar, mürdüm eriği, çilek, böğürtlen gibi mor-kırmızı renkli meyveler çok güçlü antioksidan özelliği taşıyan flavanoidlerden zengindir. Dolaşım ve sinir sistemine olumlu etkileri vardır.

Sağlıklı beslenmenin de renkleri var


YEŞİL

Yeşil renkli sebze ve meyvelerde bulunan klorofil, hücre yenilenmesinde önemli rol üstlenir. Ayrıca içerdiği diğer mineraller sayesinde de vücudun elektrolit dengesi sağlanmış olur.

Sağlıklı beslenmenin de renkleri var


SARI-TURUNCU

Sarı-turuncu meyve ve sebzelerde beta karoten dediğimiz A vitaminin öncü maddeleri vardır. A vitamini gibi çok güçlü antioksidan etkileri bulunur.

Sağlıklı beslenmenin de renkleri var


BEYAZ

Elma, armut, karnabahar, kereviz, pırasa gibi beyaz sebze ve meyveler içerdikleri çözünebilen lifler ve antioksidan özellikteki ögeler sayesinde detoks diyetlerinin vazgeçilmez besinleridir.

Sağlıklı beslenmenin de renkleri var

False