Geriİpek Ağaca Özger Regl öncesi beslenmede 8 altın kural
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Regl öncesi beslenmede 8 altın kural

Regl öncesi beslenmede 8 altın kural

Ödemi artırdığı için bu dönemde tuzdan uzak durun!

Adet öncesi sendromu şiddetli bir şekilde yaşıyorsanız bunları azaltmak mümkün. Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger, beslenmenizde dikkat edeceğiniz 8 kural ile adet öncesi sendromları azaltabileceğinizi belirtti.

Kompleks karbonhidratlara yönelin

Kan şekerini dalgalanmalardan uzak tutmak amaçlı, basit karbonhidratlar yerine kompleks karbonhidrat içeren besinlere ağırlık verilmelisiniz, kuru baklagiller, tam tahıllı ürünler gibi. Buna dikkat ederek aynı zamanda ödem oluşumunu da azaltmış olacaksınız.

Magnezyum içeren besinler veya gerekirse magnezyum suplemanı önemli!

Magnezyum içeren besinler özellikle bu dönemde daha çok tercih etmeli, gerekirse magnezyum takviyesi alınmalısınız. Yumurta, et, süt, balık, kuru baklagiller, brokoli, kabak, tahıllar, çikolata, badem iyi birer magnezyum kaynağıdırlar.

Tuz alımına dikkat!

Vücuttaki ödemin oluşumuna neden olacağından tuz tüketimine özellikle dikkat edilmelisiniz. Özellikle vücudunuzda ödem varsa tuz tüketimini ciddi anlamda azaltmalısınız. Tuz içeriği yüksek hazır gıdalardan uzak durmalısınız. Maden suyunun da sodyum içeriği yüksek olduğundan uzak durmakta fayda var.

Posalı ürünleri eksik etmeyin

Hem kabızlığı önleme amaçlı hem de tokluk hissini artırma adına posa tüketimine önem vermelisiniz. Sebze ve meyveler, tam tahıllı ürünler, kuru baklagiller başta olmak üzere posa içeren besinler öğünlerinizden eksik olmasın.

Sıvı tüketimine dikkat!

Ne az ne de çok fazla sıvı tüketmek yanlış olur. Sıvı tüketiminiz ortalama 2, 5-3 lt arası olmalı. Aslında su ihtiyacı da kişiye özeldir.

Az ve sık beslenme yaşam tarzınız olsun

Yeterli ve dengeli beslenmenin en önemli basamağı 5-7 öğün beslenmedir. PMS dönemini daha rahat atlatmada öğün düzeninin yine çok önemli yeri vardır. Öğün atlamadan, az miktarlarda ve sık beslenmeye özen göstermeli, bunu yaşam tarzı haline getirmelisiniz.

Çay, kahve ve alkol tüketimi sınırlandırılmalı

Ödeme sebebiyet vereceğinden bu içeceklerden olabildiğince uzak durmalısınız. Ayrıca kafeinin olumsuz etkileri de bu dönemde sizi normalden daha çok etkileyebilir.

Regl dönemi semptomlarını azaltmada D vitamini ve kalsiyum tüketimi önemli

Yeterli ve Dengeli Beslenme Davranışı çerçevesinde tüketilen günlük en az dört porsiyon süt ve süt ürünlerinin, PMS’in başlıca semptomları olan kızgınlık, gerginlik, yalnızlık hissi ve ağlamaklı olma durularını daha az hissetmede etkili olduğu görülmüştür.

False