Geriİpek Ağaca Özger Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin!

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin!
Abone Olgoogle-news

İşte 15 maddede vitamin kayıplarını engellemenin yolları...

Besinlerdeki vitamin kayıpları; besinin ısı, ışık, hava ile teması sonucu ve belirli bir zaman sonrasında meydana gelir. Besinlerde bulunan vitaminlerin kayba uğramaması ve vücudumuzun bu vitaminlerden maksimum faydalaması için bu 15 madde üzerinde durularak vitamin kayıplarının önüne geçilebilir. İşte, besinlerdeki vitamin kayıplarını engellemenin yolları...


1. Besinleri olabildiğince taze ve mevsiminde tüketmeye özen gösterin.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


2. Pişirme yaparken fırınlama veya ızgara yöntemi daha az kayba neden olur. Sebzelerde buharda pişirme yöntemi en sağlıklı tercihtir.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


3. Yağda kızartma veya kavurma yöntemini, hem kanserojen özellik taşıdığından hem de vitamin kayıplarına yol açtığından tercih etmeyin. Yemeğin malzemelerini başta yağda kavurmak yerine az suda pişirerek de benzer tadı elde edebilirsiniz. Pişmiş olan yemeğe yağı sonradan ekleyin.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


4. Çiğ sebzeleri metal bıçak ile kesmek yerine mümkün olduğunca elinizle parçalayarak tüketin.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


5. Yemeklerinizi çok uzun süre pişirmeyin.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


6. Yemeklerinizi yeterli miktarda yapmaya özen gösterin. Ertesi gün tekrar ısıtılan yemekte vitamin kayıpları daha çok olmaktadır.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


7. Süt, yoğurt ve ayran gibi besinleri güneş ışığı almayacak şekilde karanlık ve serin ortamda hatta mümkün olduğunca buzdolabında saklayın.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


8. Yağınızı ışık almayan serin bir ortamda mümkün oldukça cam kaplarda muhafaza edin.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


9. Besinleri tüketmenize yakın zamanlarda doğrayın veya elinizle parçalayın.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


10. Mümkün oldukça meyve ve sebzelerin kabuklarını az soyun veya rendeleyin.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


11. Konserve yerine dondurulmuş gıdalar vitamini daha iyi korurlar.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


12. Yoğurdun dipte kalan suyunu ayran çorba vs. yaparak değerlendirebilirsiniz. Mümkün olduğunca dökmeyin.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


13. Meyve ve sebzeleri sindirim probleminiz yoksa çiğ olarak tüketmeye önem verin.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


14. Mümkün olduğunca kısa sürede hazırlayın ve sunun.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin


15. A, D, E, K vitaminleri yağda erir. Salatalarınızı bir miktar yağ ile tüketmek bu vitaminlerden yararlanımı arttırır.

Besinlerdeki vitamin kayıplarını engelleyin

Uzman Diyetisyen
İpek Ağaca Özger

     

False