GeriGülşen Lükel Kabızlık ve Şişkinliğe Son!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kabızlık ve Şişkinliğe Son!

Kabızlık ve Şişkinliğe Son!

Kabızlığı önleme yolları...

Kabızlık birçoğumuzun yaşadığı yaygın bir sorun. Özellikle yaz ayları yaklaşırken oluşturduğu şişkin görüntü hepimizi rahatsız ediyor. Kabızlığın nedenlerini ve önlemlerini anlatan Diyetisyen Gülşen Lükel, pratik bilgiler sunuyor.

Neden Kabız Oluyoruz?

Genel bir tanımla dışkılamanın gecikmesi, sert, kuru ve zor bir şekilde gerçekleşmesidir. Çoğunlukla baş ağrısı, sinirlilik, hazımsızlık, nefeste fena koku, karında gerginlik ve şişkinlik gibi belirtilerde verir.

Oluşumunda pek çok neden vardır;

• Yetersiz posa ve sıvı alımı

• Fiziksel hareket azlığı

• Gebelik

• Yaşlılık

• İlaçlar ( antidepresanlar, antasidler, antihipertansifler…)

• Metabolik hastalıklar ( hipotroidizm, hiperkalsemi…) nedenlerin başlıcalarıdır.

Kabızlığı Önleme Yolları

• Günde en az 2 litre su ve diğer sıvıları tüketin. Sıvı dışkının yumuşak kalmasına, hacim oluşturmasına yardımcı olur ve atımı kolaylaştırır.

• Kuru baklagiller, tam tahıllar ve ekmek, sebzeler ve meyveler gibi posadan zengin besinleri bol miktarda tüketin. Posa dışkıya hacim sağlar, kolondan geçmesini kolaylaştırır.

• Doğanın çağrısını dinleyin. Atıklar kalın barsağınızda uzun zaman kalırsa dışkılamanın olması daha güçtür. Vücut, suyu atmaya devam eder, böylece dışkılama güçleşir.

• Fiziksel açıdan aktifliğinizi sürdürün ve yeterince dinlenin. Günlük 45 dakikalık yürüyüşlerin çok faydası olacaktır.

• Doktorunuz tavsiye etmedikçe posa hapları ve tozları ile laksatif almaktan kaçının. Sabahları aç karnına yenilecek 3-4 kuru kayısı veya erik üzerine içilecek ılık bir bardak su yumuşatıcı gibi hareket eden doğal laksatiftir. 

False