GeriGizem Şeber Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül
Abone Olgoogle-news

Vücudunuzu yaza hazırlayın.

Kışın soğuğu ve rehavetine kapılıp kilo aldıysanız, sağlıklı beslenmeye başlamanın zamanının geldiğini söyleyen Diyetisyen ve Yaşam Koçu Gizem Şeber’den yaza fit girmenizi sağlayacak 10 özel formül…


Yağı beslenmenizden tamamen çıkarmayın

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

Günlük beslenme düzeninde yetişkin bir kişinin aldığı enerjinin %25-30’unun yağdan karşılanması gerekir. Tamamen yağsız beslenmek, vücutta yağ dokularının yakılmasına engel olur. Yani beslenmenizden yağı tamamen çıkartırsanız yağlarınızdan kurtulamazsınız. Sağlıklı yağlar olan; zeytinyağı, fındık yağı ve balık yağı gibi yağlara belirli miktarlarda sofralarınızda yer vermelisiniz.


Bazı yağlar metabolizmanızı hızlandırır

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

Evet yanlış okumadınız. Beslenmenize bazı yağları dahil etmeniz daha fit olmanıza yardımcı olacak. Balık ve kuruyemişlerde ve bazı tohumlarda bulunan çoklu doymamış yağ asitlerinin (PUFA) düzenli olarak alınmasının, metabolizmayı daha hızlı çalıştırdığı Almanya’da yapılan bir bilimsel araştırmada kanıtlandı.


Süt ürünleri zayıflamanıza yardımcıdır

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

Kalsiyum mineralinin yetersiz alımının, vücutta yağ depolanmasının tetiklenmesine sebep olduğu biliniyor. Süt ve süt ürünlerini yetersiz tüketen kişilerin iştahlarını kontrol etmeleri de daha zor. Günlük beslenmenize 2 su bardağı kadar süt veya yoğurt eklemenin vakti geldi de geçiyor.


Diyet sürecini mola vererek uzatmayın

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

Florida Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmada, diyet sürecine ara veren veya diyet sürecini uzatan kişilerin, diyeti belirlenen zamanda tamamlayan kişilere göre kilo koruma konusunda daha başarısız olduklarını ortaya koymuştur.


Kilo vermek için egzersiz tek başına yeterli değildir

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

Sadece spor salonuna yazılarak zayıflayamazsınız. Uzun dönemli birçok araştırma, spor yapmanın zayıflamak için tek başına yeterli olmadığını göstermiştir. Bu araştırma sonuçlarına göre, sporun zayıflama üzerindeki direkt etkisi %3’tür.


Koyu renk üzüm, yağ yakmaya yardımcı

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

İçerdiği resveratrol isimli antioksidanın, kilo almayı kolaylaştıran insülin direncinin oluşma riskini azalttığı ve egzersize dayanıklılığı artırdığı bilinmektedir.


Uyku sürenize dikkat edin

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

Günde 5 saatten az uyumanın size 300 kalorilik fazla yiyecek alımına mal olduğunu biliyor muydunuz? Ayrıca yapılan bir çalışmada, günde 8 saat uyuyanların günde 5 saat uyuyanlara göre %56 oranında daha fazla yağ kaybettikleri belirlenmiştir.


Her öğüne bir protein ilave edin

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

Proteinli yiyeceklerin sindirim süresi, diğer besinlere göre daha uzun olduğundan ötürü termik etki adı verilen enerji harcamasını arttırırlar. Her öğünde süt ürünleri veya et ürünleri gibi bir proteine az miktarda da olsa yer vermek fit kalmanızı kolaylaştırır.


Temiz hava alın

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

Kirli havanın insan sağlığına olan olumsuz etkisi sadece akciğerler üzerine değil. Yapılan bilimsel araştırmalarda, kirli havanın gizli şekere (insülin direnci) yol açabileceği ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda vücut yeterli kalitede oksijen alamadığından ötürü yağ yakımı yavaşlar.


Yulaf bir mucizedir

Yaza fit girmenizi kolaylaştıracak 10 formül

Kan şekerini kontrollü yükseltmesi, kan kolesterol seviyelerini düşürmesi, özellikle kolon kanseri olmak üzere bazı kanser türlerine yakalanma riskini azaltması dışında, yulaf içerdiği lifler sayesinde hem zayıflama hem de kilo koruma döneminde elimizin altında bulunması gereken başlıca besinlerden biridir. 

False