GeriGamze Şanlı Ak Sağlıklı beslenme çantasında neler olmalı?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sağlıklı beslenme çantasında neler olmalı?

Sağlıklı beslenme çantasında neler olmalı?
Abone Olgoogle-news

Okul başarısını etkileyen en önemli faktörlerden birisi de dengeli beslenmek!

Okul heyecanı yeniden başlıyor. Çocukların okul başarısını etkileyen en önemli faktörlerden birisi de dengeli beslenmek... Sağlıklı bir beslenme çantası, çocuğunuzun sağlıklı büyüme ve gelişme sağlayabilmesi için önemli bir anahtardır.

ÇOCUKLAR İÇİN SAĞLIKLI ÖNERİLER

Sağlıklı bir beslenme çantası hazırlamanın en kolay yolu, içine bütün besin gruplarından bir çeşit besin yerleştirmektir. Süt grubu, et grubu, tahıl grubu ve sebze meyve grubu beslenme çantasında yer almalıdır. Çocuklar hep aynı besinleri tüketmekten hoşlanmaz ve çabuk sıkılırlar. Beslenme çantasının dolu gidip boş gelmesini sağlamak için çeşitlilik sağlamaya özen gösterilmelidir. İşte, çocukların beslenme çantası için sağlıklı öneriler…

  • Muz, elma, armut, üzüm gibi kolay yenebilecek taze meyveler
  • Kuru kayısı, kuru incir, kuru üzüm gibi kuru meyveler
  • Fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar
  • Ev yapımı, az şekerli, kuru meyveli kek ya da kurabiye
  • Sebzeli veya peynirli börek.
  • Sandviç (ton balığı, ızgara tavuk peynir yanında, marul, salatalık, domates, yeşilbiber)
  • Sıvı yağ, tam buğday unu ve az yağlı peynirle hazırlanmış poğaça
  • Peynirli ve sebzeli mini pizza
  • İçecek olarak gazlı ve şeker yüklü içecekler yerine kutu süt, ayran, kefir ya da katkısız meyve suyu
  • Çocuklarda su tüketimi de çok önemlidir. Su içmeye teşvik etmek için beslenme çantasının içine su koymak, güzel bir çözümdür. 

[fotogaleri=1383]

BESLENME ÇANTASI İÇİN 5 PRATİK TARİF! (TIKLAYIN)

KAHVALTI YAPAN ÇOCUKLAR SINIF BİRİNCİSİ

Çocukların hem fiziksel hem de zeka gelişiminde beslenme büyük önem taşır. Çocuklar, günlük aktivitelerin yanında büyümek ve gelişmek için ek kaloriye ihtiyaç duyar. Çocuk beslenmesinde en önemli bölümünü de kahvaltı oluşturur.

Konu ile ilgili yapılan araştırmalar, kahvaltı yapan çocuğun okul dönemindeki başarısının daha fazla olduğunu, problem çözme gibi konularda daha pratik olduğunu ve kavrama yeteneklerinin daha iyi olduğunu göstermiştir. Kahvaltı yapmayan çocukların daha sağlıksız ve ileride şişman olma risklerinin olduğu belirlenmiştir.

Kahvaltıda protein, yağ ve karbonhidrat dengesinin sağlanması önemlidir. Bu tüketimi sağlamanın en kolay yolu “ekmek ile peynir” tüketmektir veya “tahıl gevreği ile süt” ya da “meyve ile süt” ikilisi de olabilir.

Sağlıklı beslenme çantasında neler olmalı

“ÇOCUĞUM FAZLA KİLOLU, NE YAPMALIYIM?”

Sağlıksız okul mönüleri ile kantinlerde satılan yanlış besinler ve hareketsizlik okul çağındaki çocukların erken yaşta kilo sorunu yaşamalarına sebep olabilir.

Çocuğunuz fazla kilolu ise sıkı diyetler uygulatmaya çalışmak yerine bir beslenme uzmanına götürerek yaşı, boyu ve aktivitesine göre alması gereken besin grupları ve miktarları konusunda bir düzenleme yapabilirsiniz. Bu dönemde alınan fazla kilolar, vücuttaki yağ hücresi sayısının artmasına sebep olacağından, yetişkinlik dönemi için tehlikelidir. Çünkü yetişkin döneminde zayıflarken yağ hücrelerinin sayısı azalmaz, sadece içleri boşalır. Bu sebeple, yağ hücresi sayısının artmaması önemlidir.

Sağlıklı beslenme çantasında neler olmalı

ÇOCUKLARI FAZLA KİLODAN KORUMAK İÇİN ÖNERİLER

  1. Anne-baba olarak çocuğa iyi bir örnek olmalı
  2. Eve cips, çikolata, gazlı içecekler, hazır meyve suları gibi besinler alınmamalı
  3. Yemekler büyük porsiyonlar yerine küçük tabaklarda servis edilmeli
  4. Tek tip besinle beslenmesinin önüne geçilmeli
  5. Besin çeşitliliği artırılmalı
  6. Tatlı ve yağlı besinler (çikolata, gofret, şekerleme, cips vb.) ödül olarak kullanmamalı
  7. Çocuğa yavaş yemek yeme alışkanlığını kazandırılmalı
  8. TV ve bilgisayar karşısında oturma süresi azaltılmalı
  9. Fast-food ve aburcubur tüketimi azaltılmalı
  10. Çocuklara spor alışkanlığı kazandırılmalı

Uzman Diyetisyen
Gamze Şanlı Ak

False