GeriFunda Öztürk Alban Şimdi Hareket Zamanı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Şimdi Hareket Zamanı

Şimdi Hareket Zamanı

Evinizde uygulayacağınız bazı basit egzersizlerle hamilelik döneminizi rahat geçirin.

Evinizde uzun süre ayakta kalmadan, dinlenerek yapabileceğiniz pek çok uğraş bulabileceğiniz gibi, kısa egzersizler ve yürüyüşlerle de hareketsizlikten kurtulup kan dolaşımınızı artırabilirsiniz.

Anne adaylarına sadece birkaç dakikalarını alacak kan dolaşımlarını hızlandırıcı basit öneriler Spor Okulları Koordinatörü Funda Öztürk Alban’dan geliyor:

Hamilelik; çoğumuz için bilinçaltımızda sırf büyüklerimizin ve tabi eski Türk filmlerinin de katkısıyla, hareket kapasitemizi sıfırladığımız, nerdeyse vinçle hareket eden bir dönem durumundadır. Ev işi yapmayı bir yana bırakın, günlük ihtiyaçlarımız için bile nerdeyse destek isteme durumuna geldiğimiz olur.

Ağır kaldırmak, uzun süren yorucu ev işleri, uzanmak ve fazlaca eğilip kalkmak elbette çekineceğimiz aktiviteler olacaktır. Ancak hamilelik hastalık değildir ve yatakta geçmemelidir.

Dolaşımı Artırıcı Hareketler

1- Yerinizde 50’ye kadar sayarak yürüyün.

Şimdi Hareket Zamanı

2- Ellerinizi belinize koyun. Bir sağa bir sola adım atıp diğer ayağınızı yanına getirin. (Step Touch) 20’şer tekrar.

Şimdi Hareket Zamanı

3- Ayaklar omuz genişliğinde açıp kollarınızı 10’ar kez yukarıya, aşağıya, yanlara, öne ve arkaya hareket ettirin.

Şimdi Hareket Zamanı

4- Kollar dirseklerden bükülü, kendinizi fazla zorlamadan 10 kez belinizde sağa sola dönün.

Şimdi Hareket Zamanı

5- Bacaklarınızı dizlerinizden hafifçe büküp bırakın. 10’ar tekrar.

Şimdi Hareket Zamanı

6- Kollar önde 10 kez hafifçe çöküp kalkın. 

Şimdi Hareket Zamanı

HAFTA HAFTA HAMİLELİK

False