GeriFunda Öztürk Alban Bacaklarınız Sizi Taşıyabiliyor mu?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bacaklarınız Sizi Taşıyabiliyor mu?

Bacaklarınız Sizi Taşıyabiliyor mu?

Hamilelikte yapılacak kolay egzersizler...

Hamilelikle birlikte büyüyen ve genişleyen bedeninizin yükünü, belinizle birlikte bacaklarınız taşır. Bu yüzden hamileliğin ilerleyen aylarında en çok bu bölgelerinizde ağrı olur. Şişmiş, ağrıyan ve artık sizi taşıyamayan bacakların kabusunuz olmasını istemiyorsanız, bu egzersizlere dikkat! Spor Okulları Koordinatörü Funda Öztürk Alban, hamilelikte bacaklarda oluşan değişikliklere dikkat çekti.

Bacaklarınız hamileliğinizle birlikte bedeninizde ortalama 8 ila 12 kilo gibi bir artı yükle muhatap olacak. Bu rakamın bazen 15-20 kilolara çıktığı da bir gerçek. Ancak anneler artık doğuma hazırlanırken “iki canlısın” mantığıyla yemekten kurtulup egzersizlerle formda bir hamilelik geçirmenin yollarını arıyorlar. Özellikle de alınan kiloları bacakların taşıması için yapılan egzersizler hayli ilgi çekiyor.

Spor Okulları Koordinatörü Funda Öztürk Alban, hamilelikte bacaklarda oluşan değişikliklere dikkat çekiyor: “Bacaklarda oluşan şişlikler, varisler, ödemler ve kramplar anne adaylarının son dönemlerinde en büyük sıkıntılarıdır. Güçsüz bacakların bedeni taşıyamaması, bedenin kalsiyum, magnezyum ve potasyum ihtiyacının artması ağrı ve krampları da arttırmaktadır. Her gün düzenli olarak birkaç dakikanızı ayırarak yapacağınız basit bacak egzersizleri, sonradan güçlü bacaklar olarak size geri dönecektir. Her zamanki gibi en önemli uyarımız çalışmaları doktorunuzla paylaşıp onayını alarak yapmanızdır.”

Hamilelik başlamadan önce planlamadıysanız dahi en azından erken aylardaki tutumunuz ve hazırlığınızın da bacak sağlığınıza katkıda bulunacağına dikkat çeken Spor Okulları Koordinatörü Funda Öztürk Alban, “ Erken aldığınız tedbir, dönemin tümünde rahatlığınızı sağlarken, 6. Ay itibari ile yapacağınız çalışmalar en azından büyük sıkıntıları engelleyecektir.” diyor ve devam ediyor:

“Hamileliği planlarken anne adayları son dönemlerde, hamileyken yaptıramam diye; diş bakımını, görüntüleme yöntemi gerektiren kontrollerini, ilaç tedavisi gerektiren hastalıklarını ve follik asit, kan takviyesi gibi tedbirleri erken aşamada tamamlama bilincine vardı. Bunda tabi ki uzman hekimlerin ön görüleri ciddi bir katkıydı. İşte tıpkı bunun gibi hazırlıklara bedensel hazırlığı da ekleyerek en az 3 ay önceden bedeninizi kondisyonel anlamda hazırlayıp, özellikle be l ve bacaklarınızın güçlenmesi ve ilerleyen aylarda sizleri rahat taşır duruma gelmesi için tedbir almalısınız.”

Bacak Egzersizleri

1- Olduğunuz yerde 50’ye kadar sayarak yürüyün. Bacaklardaki kan dolaşımını arttırmak için bu önemli.

2- Önce sağ yana sağ ayak ile adım alıp sonra sol ayağınızı yanına getirin; ardından sol yana sol ayakla adım alıp sağ ayağınızı yanına getirin. Yana açtığınız her adımı bir sayın ve 50’ye kadar devam edin.

3- Ellerinizi belinize koyun. Bir sağ ayak ile bir sol ayak ile öne doğru bir adım alın, dizinizi bükün ve ardından aşağı doğru hafif esneyin-geri çekin. Bu hareket sırasında ağırlığınızı bacaklarınıza dengeli verin. 20 tekrar.

4- Bir sandalyeden yardım alın. Arkasına geçin. Ayak parmak uçlarınızı dışarıyı gösterecek şekilde bacaklarınızı omuz genişliğinden biraz fazla açın. Dik durun ve dizlerinizi dışarıyı gösterecek şekilde aşağı doğru esneyip doğrulun. 20 tekrar.

5- Sırtınızı bir duvara dayayıp destek alın. Yavaş yavaş dizlerinizi büküp kalçanızı aşağı doğru indirin. Bacaklarınızdaki kasılmayı hissettiğiniz an 20’ye kadar sayıp tekrar doğrulun. Bunu 2 kez tekrarlayın.

6- Sandalyeden tutunun. Bir bacağınızı ayak parmaklarınız gergin bir şekilde öne doğru uzatın. 10’a kadar sayıp çekin. Sonra diğeri ile hareketi tekrarlayın. Her iki bacağa 5’er kez tekrar yapın bırakın.

HAFTA HAFTA HAMİLELİK

False