GeriFerin Batman İnce ve sütun gibi bacaklar için doğru beslenme
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İnce ve sütun gibi bacaklar için doğru beslenme

İnce ve sütun gibi bacaklar için doğru beslenme

Güzel bacakların sırrı bu 10 maddede!

Az yağlı bir beslenme programı, vücudunuzdaki fazla yağı zaman içerisinde azaltır buna bacaklarınız da dahildir. Az yağ, bol miktarda lifli besin içeren, alkol ve tatlı tüketiminin sınırlı olduğu, vitaminler ve mineraller açısından zengin bir beslenme pek çok şeyi değiştirebilir. Bacaklarınızdaki fazla yağlardan kurtulup yerine ince, uzun ve kuvvetli kaslar koyabilmeniz için Beslenme ve Diyet Uzmanı Ferin Batman bazı önerilerde bulunuyor.

Bacaklarda kalınlığa yol açabildiğinden mümkün olduğunca tuzdan ve diğer iki beyazdan yani şeker ve rafine undan uzak durun. C vitamininden zengin beslenme de damar duvarlarını ve özellikle toplar damarları koruduğu için bacaklarda varis oluşumunu önler. Böylelikle hem ince hem de sağlıklı bacaklara kavuşursunuz.

Ayrıca günlük aldığınız yağ miktarını günde 30 grama düşürün. Bu 30 gramın en fazla 10 gramını doymuş yağlardan karşılayın. Yemeden önce etlerde bulunan yağı iyice ayıklayın. Esmer ekmek, makarna, bulgur pilavı, fasulye ve tahıl gibi karbonhidratları tercih edin.

Selülitten kurtulmanın yolu

Taze meyve ve sebzenin de güzel bacaklara sahip olmak için şart olduğunu unutmayın. Bilinçli beslenmeyle selülitten kurtulup, biriken yağlarınızı yakabilir ve şişliklerin indiğini gözlerinizle görebilirsiniz. Düzenli olarak yapılan yürüyüşler de kan basıncını dengeleyecek ve bacak kaslarınızın gelişmesine ve beslenmesine yardımcı olacaktır.

Sütun gibi bacakların sırrı

1. Greyfurt: Bir klinikte yapılan bir araştırma,12 hafta süresince öğün öncesi greyfurt yiyenlerde ortalama 1,5 kilo kaybı olduğunu gösterdi. Bu C vitamini deposu meyve, içerdiği benzersiz kimyasal maddeler ile kandaki insülin seviyesini ayarlıyor.

2. Hindi eti: Proteinler metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olur, kas yapımında kullanılırlar. Böylece daha çok kalori yakılır.100 gr hindi etinde 120 kalori, 26 gr protein ve sadece 1 gr yağ vardır.

3. Yulaf: İçerdiği liflerle uzun süre tok tutar, spor yapmanız için gereken enerjiyi verir. Kolesterolle savaşır.

4. Brokoli: Yalnızca kalsiyumdan değil aynı zamanda C vitamininden de zengin bir besin olduğu için yağ yakımı metabolizmasında etkin olan kalsiyumun emilimini kolaylaştırır. Lahana familyasının diğer üyeleri gibi A vitamini ve liflerden de zengindir.

5. Yeşil çay: Araştırmalar yeşil çayın metabolizmayı hızlandırdığını, bacaklardan ödem atılmasını ve kilo kaybını artırdığını göstermiştir. Morali de düzelten yeşil çay kanserden koruyucu ve kalp hastalıklarını önleyen maddeler içerir aynı zamanda çok da lezzetlidir.

6. Çorba: Penn State Üniversitesi’nde yapılan çalışmaya göre çorba, yemekte başlangıç veya ara öğün olarak bir küçük kase tüketilmelidir. Çorba içerek hem daha az yemiş, hem de yağlarınızı hızla yakmış olursunuz. Çorba bol sıvı içeriği ve doyurucu özelliği ile iştahı kapatır.

7. Light yoğurt: Çok zengin kalsiyum kaynağı olduğu için zayıflama metabolizmasında çok etkilidir, protein bakımından da zengin olduğu için tok tutar.

8. Elma ve armut: Araştırmalara göre günde 3 elma veya armut yiyenler yemeyenlere göre daha kolay inceliyorlar. Tatlı krizlerinde oldukça etkili bol lifli meyvelerdir.

9. Acı biber: Stres hormonlarını azaltarak vücutta daha az yağ depolanmasını sağlar. Metabolizmayı hızlandırır.

10. Su: Yapılan araştırmalar su içmenin gerçekten kilo vermeyi hızlandırdığını gösteriyor. Yaklaşık 500 ml. su alımı artışı ile metabolizma hızında yüzde 30 artış oluyor. Su aynı zamanda iştahı baskılıyor, sodyum ve toksin atılmasını da sağlayarak ödem ve selülit oluşumunu önlüyor. Yeterli su içmek, susuzlukla açlığı karıştırmanızı da önler. Sabah kalkar kalkmaz ve gün boyu su içmeye devam edin. 

False