GeriFatma Yiğitoğlu Barsak düzensizliğiniz kilo almanızı tetikler!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Barsak düzensizliğiniz kilo almanızı tetikler!

Barsak düzensizliğiniz kilo almanızı tetikler!
Abone Ol google-news

Günlük probiyotik içeren besinlerin tüketimini artırın...

İnsan vücudunda çok sayıda mikroorganizma bulunmaktadır. Bu mikroorganizmaların büyük çoğunluğunu bakteriler oluşturur.

Barsak florasının metabolik etkilerinden dolayı bilim adamları son zamanlarda barsak sistemini bir organ gibi nitelendirirler.

Peki, hiç düşündünüz mü barsak floranızdaki bakteri düzensizliğinin kilo almanız ile alakalı olabileceğini?

Barsak düzensizliğiniz kilo almanızı tetikler

Son yıllarda yapılan çalışmalarda barsak florasında bulunan bakterilerin oluşturduğu floradaki düzensizliklerin obezite, metabolik sendrom, diyabet ve atreoskleroza (kalp hastalıklarına) neden olduğunu tespit etmişlerdir. 

Barsak florasında, birçok bakteri bulunur ve birbirleri arasında pozitif bir denge olan dinamik bir topluluktur. Olumsuz koşullarda bu denge negatif etkilenir.

BARSAK FLORASI NELERDEN ETKİLENİR?

Barsak düzensizliğiniz kilo almanızı tetikler

  • Modern çağın sağlıksız beslenme düzeni
  • Antibiyotik kullanımı
  • Ateşli hastalıklar da
  • İshal durumlarında
  • Bağışıklık sisteminizin düşmesinde
  • Hareketsizlik
  • Su içmemek

Bunların hepsi barsak florasını bozar. Bu sistemin bozulması kilo almanızı tetikleyen önemli durumlardan biridir. 

Obezite ile ilişkisine baktığımızda barsak floramızda bazı bakteriler sayısının azalması kilo alma ile sonuçlandığını gösteren çalışmalar bulunmaktadır.

Doğal probiyotik içeren besinler; yoğurt, kefir. Bu besinleri günlük düzenli tüketmemiz gerekir. Koloni oluşturan probiyotikler yukarıda yazıldığı (kötü beslenme, antiyotik kullanımı, ishal vs.) durumlarda azalır. Bu sağlık durumlarında eczanelerden kapsül veya saşe (toz) şeklinde doğru probiyotik alınarak tedavi edilmelidir. 

DOĞAL PROBİYOTİK NASIL OLMALI?

Barsak düzensizliğiniz kilo almanızı tetikler

  • Canlı şekilde kalıp, barsağa ulaşmalıdır.
  • Mide asidine ve safra tuzuna dayanıklı olmalıdır.
  • Barsağa ulaşan probiyotik burada koloni oluşturmalıdır.
  • Bazı ve tekrarlayan durumlarda belli bir süre düzenli olarak alınması gerekir. 

Probiyotikleri en önemli ikinci görevi immün sitemi yani bağışıklığınızı güçlendiriyor. Yaşamında yoğun ve yorgun geçireceğiniz dönemlerde immün sisteminizi daha da güçlendirmeniz gerekir. Günlük probiyotik içeren besinlerin tüketimini artırın ve gerektiğinde ek destek olarak kapsül/toz şeklinde kullanın.

Barsak florasındaki bakteri düzensizliği diyabet, metabolik sendrom ve obeziteye neden olduğu bilimsel çalışmalarda giderek daha fazla vurgulanmaktadır. 

Doğal probiyotik kullanımını artıran beslenme stratejileri giderek artırılması, ilaç sanayisinde doğru probiyotik üreten firmaların kendini geliştirmesi gerekmektedir. 

Daha sağlıklı barsak sistemiyle daha az metabolik hastalıkların yaşanması, güçlü barsak sistemiyle güçlü bağışıklık sisteminizin olması dileğiyle.

False