GeriDeniz Berksoy Kahvaltı öğününü atlamanın kilo aldıran 5 sebebi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kahvaltı öğününü atlamanın kilo aldıran 5 sebebi

Kahvaltı öğününü atlamanın kilo aldıran 5 sebebi

Yapılan çalışmalarda kahvaltı öğününü atlayan bireylerin gün boyu çok daha fazla besin aldıkları ve fazla kilolu olma, birçok rahatsızlığı geçirme risklerinin de daha fazla olduğu bulunmuştur.


1. KAHVALTIYI ATLAMAK, FAZLA KİLOLU OLMAYA SEBEP OLUR 

Çalışmalar, kahvaltı öğününü atlayan bireylerin obez veya fazla kilolu olduğunu desteklemektedir. Daha geniş çaplı çalışmalarda ise, kahvaltıyı atlayan bireylerin kahvaltı eden bireylere göre 4,5 kat daha fazla kilolu olduğu bulunmuştur.


2. KAHVALTI, YETERİ KADAR ALAMADIĞIMIZ BESİN ÖĞELERİNİ İÇERİR 

Kahvaltı öğününü atlamanın kilo aldıran 5 sebebi

Eğer kahvaltınıza yumurta, tam tahıllı ürünler, süt, meyve ve şeker içermeyen yoğurt gibi besinler ekliyorsanız, besin öğelerinin çoğunu alabiliyorsunuz demektir. Kahvaltı öğününü atlayan bireylerin kalsiyum, potasyum, magnezyum, fosfor ve çinko minerallerini; A, E, B6, C ve Folat vitaminlerini alım düzeyleri de düşer.


3. PROTEİN ALIMINI DENGELEMEYE YARDIMCI OLUR 

Kahvaltı öğününü atlamanın kilo aldıran 5 sebebi

Kahvaltı ederek protein alımınızı destekleyebilirsiniz. Kahvaltıda proteinden zengin beslenmek bel bölgesindeki yağlanmayı azaltır. Kahvaltıda tüketeceğiniz; yumurta, yulaf, süt, yoğurt, peynir gibi besinler protein zenginidir. Sabahları alınan proteinin bir başka yararı da uzun süre tok tutma özelliğidir.


4. KAN ŞEKERİ VE KOLESTEROL DÜZEYLERİNİ DENGELEMEYE YARDIMCI OLUR 

Yapılan bir çalışmada, zayıf ve sağlıklı bayanlardan kahvaltı öğününü atlayanların kan şekeri ve kolesterol düzeylerinin yüksek olduğu; bu sebeple diyabet ve kalp hastalığı gibi kronik hastalıklara yakalanma risklerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca, kahvaltıda reçel ve türü şekerli besinlerin tüketilmesi kan şekeri dengesini bozarak göbek bölgesinde yağlanmaya sebep olur.


5. KAHVALTIYI ATLAMAK SİZİ FAZLA KALORİDEN KURTARMAZ 

Kahvaltı öğününü atlamanın kilo aldıran 5 sebebi

Komple bir öğünü atlamanın kilo vermeye yardımcı olacağını düşünseniz de; bu durumun tam aksi gerçekleşir. Yapılan çalışmalarda kahvaltı öğününü atlayan bireylerin gün boyu çok daha fazla besin aldıkları ve fazla kilolu/obez olma, diyabet/kalp-damar hastalığı/ yüksek kan basıncı/yüksek kolesterol gibi rahatsızlıkları geçirme risklerinin de daha fazla olduğu bulunmuştur.

False