GeriDeniz Berksoy Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler

Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler
Abone Olgoogle-news

Hastalıklara karşı hangi besinler bağışıklığımızı güçlendirir. Grip ve soğuk algınlığından korunmak için hangi sebze ve meyveler tüketilmeli? İşte bağışıklığımızı güçlendiren besinlerin listesi...

Bu meyve ve sebzeleri sofranızdan eksik etmeyin. Grip ve soğuk algınlığında mutlu sona erişin ve bağışıklığınızı onlarla güçlendirin. 


KİVİ

Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler

Bağışıklık sisteminin güçlenmesi, yara iyileşmesi, demir emiliminin artması, cilt sağlığı ve kolajen dokunun korunmasına yardımcı olur. Kivinin 100 gramında; ortalama 100-400 mg C vitamini bulunur. Bu özelliği ile bağışıklığı desteklemek için 1 numaradır. Sigara içmeyen bir kişi günde iki adet kivi tüketerek günlük C vitamini gereksinimini karşılayabilir. Ayrıca magnezyumdan ve potasyumdan zengin bu meyve düşük sodyum içeren meyveler arasında ilk sırada yer almaktadır.


TURUNÇGİLLER

Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler

Sağlığı geliştirici fenolik bileşenlerden (çoğunluğu flavonoidler) zengin olduğu kadar vitaminler, mineraller, diyet posası, karotenoidlerden de zengindir. Flavonoidler ve C vitamini turunçgillerin güçlü antioksidan etkinlik göstermesini sağlamaktadır. Turunçgillerin içerdiği bu bileşenler obezite, diyabet, kardiyovasküler hastalıklar ve bazı kanser türleri risklerini azaltıcı etki gösterirler.

En önemli özellikleri bağışıklığı güçlendirmeleridir. Portakal, mandalina, limon, greyfurt turunç özelliği gösteren kış mevsiminde ağırlıklı olarak bulunan meyvelerdir. Gün içerisinde en az 1 porsiyon turunçgil tüketin. Örneğin; 1 adet portakal veya 2 adet mandalina veya yarım greyfurt gibi. 


SİYAH ÜZÜM

Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler

Siyah üzüm çok güçlü antioksidanlarla doludur. Resveratrol, antosiyaninler, kuersetin ve tanin bunlardan bazılarıdır. Üzümün içerisinde yüksek miktarda su ve lif ile birlikte demir, selenyum, potasyum ve çinko yer alır. Bu maddeler yaşlanma karşıtı ve kalp dostudur ve bağışıklık destekleyicidir. Kış aylarında kuru olarak, yaz aylarında taze olarak tercih edilebilir. 


NAR

Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler

Yüksek antioksidan özelliğiyle dikkat çeken nar, zengin, bir potasyum, C vitamini, A vitamini ve posa kaynağıdır. Bu vitaminler sayesinde kalp sağlığını koruyan nar, güçlü bir bağışıklık sisteminin de temelini oluşturur. Ayrıca içerdiği besin öğeleriyle kolesterolü düşürücü etki de sağlamaktadır. Bağışıklığınızı korurken kilonuzu da korumak istiyorsanız gün içerisinde yarım nar tüketimi yeterlidir.


ARMUT

Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler

İçerdiği fosfor ve B vitaminiyle zihinsel yorgunluğu giderir ve çözünebilen lifli yapısı sayesinde kandaki kolesterol seviyesini dengelemeye yardımcı olmaktadır. Çözünmeyen lifli yapısı ise bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar. Güçlü C vitamini ve bakır içeriği sayesinde antioksidan etki göstererek, vücudu serbest radikallere karşı korumada çok etkilidir.


HAVUÇ

 Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler 

Havuçta bulunan beta-karoten hücrelerin onarılmasına yardımcı olarak hücresel yaşlanmaya karşı etkilidir. Ayrıca C ve E vitamini ile alındığında antioksidant kapasitesini artırmaktadır. Yağda eriyen vitaminleri içerdiği için sıvıyağ ile tüketilmesi daha uygundur. Örneğin; havuç salatanıza 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ve 2 adet dövülmüş ceviz eklediğinizde A,C,E vitaminleri ve beta-karoten almış olur ve antioksidant zengini bir salata tüketmiş olursunuz.


ZENCEFİL

Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler

Şifa kaynağı zencefil grip, öksürük ve mide bulantısının en gözde baharatıdır. Ayrıca yapılan araştırmalar gösteriyor ki zencefil takviyesi alan kişilerde kolon kanserine yol açan enflamasyon seviyeleri daha düşük görülmektedir.


HASTALIKLARA KARŞI METABOLİZMANIZI GÜÇLENDİREBİLMENİZ İÇİN TAVSİYELER

Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler

  • Günde en az 10 bardak su için. Vücudunuzun %60-70’i sudan oluştuğu için düzenli su tüketimi bağışıklığınızı güçlendirmede 1 numaralı etkendir.
  • Sebze ve meyveden bol beslenin. Vitamin ve minerallerden bol olan sebze ve meyveler aynı zamanda düşük kalorili ve liften zengindir. Çalışmalar; günde en az 2 porsiyon sebze, 3 porsiyon meyve yenmesi gerektiğinin üzerinde durmaktadır.
  • Sağlıklı yağlar tercih edin. Zeytinyağı, fındık yağı, hindistan cevizi yağı, avokado gibi besinleri tüketin. Çalışmalar; beslenme düzeninizde sağlıklı yağ seçimleri ile metabolizmanızı güçlendirebileceğinizi gösteriyor.
  • Mineral zengini sağlıklı kuruyemişler tüketin. Örneğin; çiğ badem, ceviz, çiğ kaju veya çiğ fındık vb.
  • Beslenmenizde probiyotik ürünlere yer verin. Probiyotik yoğurt ve kefir en ideal kaynaklarıdır. Probiyotik ürünler; bağırsak florasını geliştirir. Kabızlık, hazımsızlık ve gaz problemlerini en aza indirir. Probiyotikler yalnızca kabızlık sorununu çözmez, sindirim sistemini güçlendirerek hastalıklara yakalanma riskini azaltır ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

  • Hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren besinler
  • Demirin en iyi kaynağı olan et ürünleri ve kuru baklagiller; kalsiyum kaynağı süt ürünleri; Omega-3 kaynağı balık ve deniz ürünlerine beslenme düzeninizde yer verin ve yaşam kalitenizi artırın.
  • Beyaz undan yapılan kek, kurabiye, bisküvi ve kraker gibi nişasta oranı yüksek, posadan (liften) fakir besinleri sınırlı miktarda tüketin. Beyaz un ve türevi besinler metabolizmanızı yavaşlatarak halsizlik, uyku hali gibi etkilerle bağışıklık seviyenizi düşürür.
  • Sigara ve alkol gibi sağlığı olumsuz etkileyen alışkanlıklardan vazgeçin veya kısıtlayın. Sigara ve alkol kullanımının; bağışıklığı düşürerek; kalp-damar hastalıkları, diyabet, tansiyon, depresyon gibi hastalıkları da tetiklediği unutulmamalıdır.
  • Düzenli egzersiz yapın; vücudunuzun oksijen kapasitesini geliştireceği için bağışıklığı güçlendirir ve hastalıklara karşı korur. Çalışmalar; haftada en az 150 dakika egzersiz yapılması gerektiğini belirtiyor. 
False