GeriÇisem Gündüz Gizir Diyette mısır yenir mi?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Diyette mısır yenir mi?

Diyette mısır yenir mi?
Abone Olgoogle-news

Haşlanmışı, közlenmişi veya bardakta satılanı… Yaz aylarında mısırın her çeşidi severek yeniyor. Peki, mısır tüketmek beslenme açısından gerçekten sağlıklı mı, diyet yaparken mısır tüketilebilir mi? Diyetisyen Çisem Gündüz Gizir, mısırın kalori değerleri ve faydaları hakkında bilgi verdi.

100 gramında 96 kalori bulunan mısır genellikle közlenmiş ya da haşlanmış olarak karşımıza çıkıyor. Bunun yanında 100 gramında 21 gram karbonhidrat bulunuyor. Mısır; B1 vitamini, B5 vitamini, C vitamini, folat, fosfor, magnezyum içeriğine sahiptir. Yüksek lif içeriği sayesinde bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar.

ZAYIFLAMA DİYETİ YAPILIRKEN MISIR TÜKETİLEBİLİR Mİ?

Bireyler zayıflama dönemindeyse ve kilo kaybını hedefliyorsa; glisemik indeksi ve glisemik yükü yüksek olan karbonhidrat içeren besinleri beslenme programlarında sınırlandırmalı. Glisemik indeks, karbonhidrat içeren gıdaların kan şekerini nasıl yükselttiğini ölçen bir değerdir. Glisemik indeksi yüksek olan besinler kan şekerinin hızlı yükselmesini sağlar, sonrasında da kan şekerinin düşmesine neden olur ve kişi tekrar açlık hissedebilir.

Bunun yanında yöresel bir lezzet olan ve kuru mısır ile hazırlanan çorbalar ya da mısırlı pirinç pilavı gibi yine yüksek karbonhidrat içeriği olan öğünler kilo vermenizi zorlaştırabilir.

Bunun yerine ara öğününüzde 1 porsiyon ekmek hakkınız yerine ½ haşlanmış mısır tercih edebilirsiniz. Mısırı salatalarınıza eklemek isterseniz 2 yemek kaşığı haşlanmış mısır kullanabilirsiniz. Yani porsiyon kontrolü yaptığınız sürece aslında diyette hiçbir besin yasak değildir. Önemli olan günlük kalori ihtiyacınıza göre alınan ve yakılan kalorileri dengeleyerek oluşturacağınız bir beslenme programı.

BARDAKLA SATILAN MISIRLARA DİKKAT!

İçinde tereyağ, ketçap, mayonez gibi sosları barındıran bir bardak mısır tercih ettiğinizde alacağınız kalori değeri elbette yükselecektir. Bunun yanında vücudunuza fazladan yağ da almış olacaksınız. 

Diyette mısır yenir mi

PATLAMIŞ MISIR MASUM MU?

Mısır, antioksidan içeriği yüksek bir besindir ve vücudumuzu serbest radikallerden koruma özelliğine sahiptir yani kansere karşı koruyucudur. 

Diyette mısır yenir mi

Patlamış mısır, özellikle kış akşamlarında tüketilen bir besindir. Yağsız ve tuzsuz tüketildiği sürece 1 su bardağı haşlanmış mısırı 1 porsiyon meyve hakkınız yerine tüketebilirsiniz. Kadınların günlük 2 porsiyon, erkeklerin ise 3 porsiyon meyve tüketimi yeterlidir. 

False