GeriCanan Aksoy Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Kışa formada girmek istiyorsanız bu önerilere kulak verin.

Yaz tatillerinde bazen açık büfelerin cazibesiyle bazen de dengesiz beslenerek kilo alıyoruz. Tatil dönüşü ise aldığımız kiloları nasıl vereceğimizi düşünüyoruz. Diyetisyen Canan Aksoy kış mevsimine formda girmek 10 pratik öneride bulundu.


1- Su tüketin

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Havaların soğuması su tüketiminizi azaltmasın, suya vücudumuzun her zaman ihtiyacı var. Susuzluk hissi, acıkma hissiyle çok rahat karışabilir. Gereksiz bir zamanda acıktıysanız önce bir bardak su için, açlık hissiniz 10-15 dakika içinde geçmediyse o zaman bir şeyler yemeyi düşünürsünüz.


2- Salataya giren soslara dikkat

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Salatalarınızda mutlaka birkaç renk salatalık malzemesi olsun. Salatalarınıza giren soslar gizli bir kalori kaynağı olabilir. Az yağlı ama limon-sirke-nar ekşisiyle tatlandırdığınız salataları tercih edin.


3- Meyve-sebze tüketin

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Günde 5-7 porsiyon meyve–sebze tüketin. Günde 2 öğünde salata, bir öğünde sebze, iki kere de yaklaşık bir yumruğunuz büyüklüğünde bir meyve yerseniz bu rakamı tutturmuş olursunuz. Bu miktarları tükettiğiniz zaman kabızlık problemi çekme ihtimaliniz azalacağı gibi vitamin-mineral-antioksidan gereksinimlerinizi de karşılamış olursunuz.


4- Yumurta tüketin

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Haftada 2-3 kere yumurta tüketin, kolesterolü yüksek olanlar için de bu miktar tüketilebilir orandır. Yumurtayı haşlayarak yiyin, az yağlı bir menemen veya omlet yapın. Yeter ki 7 dakikadan fazla haşlamayın veya pişirdiğiniz yumurtayı yakmayın. Yumurta uzun süre tokluk sağlar böylece enerji alımınızı daha kolay dengelemiş olursunuz.


5- Fındık ve ceviz

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Günde 10-15 tane fındık veya 3-4 tane ceviz veya 10 tane kadar kaju fındığı yiyin. Fındık ve ceviz, E vitamini ve Omega-3 yönünden zengin kaynaklardır.


6- Tam buğday veya çavdar

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Beyaz veya kepekli ekmek yerine, tam undan yapılmış tam buğday veya tam çavdar ekmeği gibi ekmekleri tüketin. Beyaz ekmeğe göre daha az kalori alırken diğer ekmek ürünlerine göre daha yüksek çinko almış olursunuz.


7- Süt ve süt ürünleri

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Ana ve ara öğünlerinizde süt ve süt ürünlerine yer verin. Yapılan çalışmalar kalsiyumun yağa yapışarak sindirime uğramadan yağın atılmasını sağladığını göstermiştir.


8- Kalorisi yüksek içeceklerden uzak durun

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Kremalı ve aromalı kahveler yerine süt içeriği yüksek filtrekahveleri tercih edin. Meyve suları yerine meyve çaylarını soğuk veya sıcak içmeyi deneyin. Gazlı içecekler yerine ayran-kefir tercih etmeye çalışın.


9- Çaylar

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Bağışıklık sisteminizin için ekinezya, adaçayı, böğürtlen, ıhlamur ve zencefil gibi bitki çaylarını tercih edebilirsiniz.


10- Suyunu değil meyveyi tercih edin

Yumurtayı 7 dakikadan fazla haşlamayın

Meyve suyundan çok meyveyi yemeyi tercih edin. Meyve suyu ile aldığınız vitamin miktarı düşerken, aldığınız kalori miktarı artacaktır. 

False