GeriBuket Adanç Kilo kontrolü için uzmanından öneriler
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kilo kontrolü için uzmanından öneriler

Kilo kontrolü için uzmanından öneriler
Abone Olgoogle-news

Neler tüketmeli, nelere dikkat etmelisiniz?


Sağlıklı bir yetişkinin metabolik faaliyetlerini gerçekleştirebilmesi için günde 2.5-3 litre su tüketmesi oldukça önemli… Eğer meyve suları, çay, kahve ve asitli içecekler ile sıvı aldığınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Aksine bu içecekler, içerisinde bulunan kafein ve tanen maddeleri nedeniyle vücudun su kaybetmesine sebep oluyor.

Kilo kontrolü için uzmanından öneriler

Su içmeyi sevmiyorsanız limon, kabuk tarçın, elma kabuğu gibi besinler yardımı ile suyunuzu aromalandırabilirsiniz.


METABOLİZMAYI HIZLANDIRAN BİTKİ ÇAYLARI İÇİN

Hiçbir besinin doğrudan yağ yakımına katkıda bulunmadığını ve uygun şekilde kullanılmadığı zaman yararından çok zararının olacağına dikkat çekmek isterim. Yeşil çay, beyaz çay ve zencefil-tarçın çayının metabolizma hızını arttırdığı bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

Kilo kontrolü için uzmanından öneriler

Bitki çaylarını demlerken uçucu yağ asitlerinin kaybolmaması için kapalı kaplarda demlemeye ve günde maksimum 3-4 fincan tüketmeye özen gösterin.


KAN ŞEKERİNİ DENGELEYEN YİYECEKLER TÜKETİN

Kilo kontrolü için uzmanından öneriler

Şekersiz kurutulmuş yaban mersini, yulaf ezmesi, tarçın, elma sirkesi ve kurubaklagiller kan şekerinizi dengede tutmaya yardımcı olur. Böylece hem insülin dengenizi hem de iştah kontrolünüzü sağlamış olursunuz.


METABOLİZMA HIZINIZI ARTTIRAN BESİNLER YİYİN

Kilo kontrolü için uzmanından öneriler

Hindi, kuşkonmaz, yaban mersini, ananas, tarçın, zencefil, maydanoz, yulaf ezmesi, yağsız süt, kefir gibi metabolik hızınızı yükselten besinler kilo kontrolü için oldukça önemli…


ÖĞÜN ATLAMAYIN

Kilo kontrolü için uzmanından öneriler

Düzenli yeme alışkanlığı en önemli püf noktasıdır. 3 ana öğün ve en az 2 ara öğün olmazsa olmaz!


SEBZE TÜKETMEYİ İHMAL ETMEYİN

Kilo kontrolü için uzmanından öneriler

Özellikle son yıllarda meyve ve sebze tüketimi konusunda pek çok farklı görüş olsa da bu besinleri tüketmenin vitamin ve mineral alımı açısından önemi bilimsel bir gerçektir. Mutlaka günde 4-5 porsiyon sebze meyve tüketmelisiniz.


HAREKETE GEÇİN

Kilo kontrolü için uzmanından öneriler

Hem formunuzu hem sağlığınızı korumak istiyorsanız mutlaka harekete geçmelisiniz. Vaktim yok gibi bahaneler üretmek yerine 45 dakika erken uyanmayı deneyin. Salon sporu şart değil! Sadece 45 dakika yapacağınız tempolu yürüyüş veya koşu hem metabolizmanızı hızlandıracak ve yağ kaybınıza yardımcı olacak hem de vücudun serotonin (mutluluk) hormonu salgılamasını sağlayacak.


ŞOK DİYET LİSTELERİNDEN UZAK DURUN

Kilo kontrolü için uzmanından öneriler

Sağlıklı beslenme günlük veya haftalık uygulanacak bir metot değil, bir yaşam biçimidir. Bu nedenle kısa zamanda hızla kilo kaybedeceğinizi vadeden diyet listelerinden uzak durun. Kısa sürede iyi sonuç alacağınız kesin fakat uzun vadede bu listeler pek çok metabolik hastalığa sahip olmanıza neden olabilir. Unutmayın, beslenme kişiye özeldir ve ancak alanında uzman kişiler tarafından hazırlanabilir.

False