Yaz gelmeden forma girmek için evde yapılabilecek hareketler

Kilo vermek için spor salonlarında uzun saatler ter dökmenize gerek yok.

Haberin Devamı


JUMPİNG JACK

Yaz gelmeden forma girmek için evde yapılabilecek hareketler

  • Başlangıç pozisyonu ayakta olacak şekilde ayakları omuz genişliğinde açın.
  • Olduğunuz yerde zıplayarak bacakları yana açın ve aynı anda kollarınızı da başınızın üstünde birleştirin ve hareketi en az 20-25 tekrar, 2 yada 3 set şeklinde yapabilirsiniz.
  • Bacakları yana doğru açtığınızda kolları başınızın üstünde birleştirmeye çalışın.
  • Senkronizasyon olarak ilk başlarda doğruyu yapmak adına biraz zorlanabilirsiniz.
  • Warm-up(ısınma) için çok uygun bir harekettir çünkü bütün vücut hareket etmektedir.

HİGH KNEES 

 Yaz gelmeden forma girmek için evde yapılabilecek hareketler 

  • Başlangıç pozisyonu ayakta,dizleri karnınıza doğru teker teker hızlı bir şekilde çekin ve olduğunuz yerde koşar pozisyonda kollarınızı da hareket ettirin.
  • Hareketi yaparken mümkün olduğunca dizlerinizi yukarı çekmeye ve kollarınızı da senkronize bir şekilde hareket ettirmeye çalışın.
  • Bu hareketi de antrenmanınızın başında ısınma hareketi olarak da yapabilirsiniz.
  • Her adımı 1 sayarak 20-25 tekrar 2-3 set şeklinde yapabilirsiniz.

BURPEES 

 Yaz gelmeden forma girmek için evde yapılabilecek hareketler

  • Başlangıç pozisyonu push-up (şınav) olacak şekilde pozisyonunuzu alın.
  • Dizleri karnınıza doğru çekin sonra kolları başınızın üstüne doğru kaldırarak yukarıya doğru zıplayın.
  • Daha sonra tekrar ilk başlangıç pozisyonunuza geri dönerek hareketi tamamlayın.
  • 1-2 set 10-15 tekrar şeklinde yapabilirsiniz.

SQUAT 

Yaz gelmeden forma girmek için evde yapılabilecek hareketler

  • Başlangıç pozisyonu ayakta,ayaklar omuz genişliğinde olmalı ve hiçbir şekilde ayak parmak uçları sağa veya sola doğru olmamalıdır.
  • Ayak parmak uçları düz bir şekilde karşıya doğru bakmalıdır.
  • Kollar yanda vücuda paralel,başın arkasında birleşik ya da dengeyi sağlayabilmek için öne doğru uzatılabilir.
  • Vücut pozisyonu dik olmamalıdır sırtın pozisyonu düz olacak şekilde öne doğru eğik olmalıdır.
  • Ve aşağıya doğru çömelme hareketi yapılır.
  • Çömelme hareketi yapıldığı sırada dizlerin pozisyonu asla ayak parmak uçlarını geçmemelidir.
  • 2-3 set 15-20 tekrar şeklinde yapabilirsiniz.

MOUNTAİN CLİMBER 

 Yaz gelmeden forma girmek için evde yapılabilecek hareketler 

  • Başlangıç pozisyonu push-up (Şınav) pozisyonunda harekete başlanır.
  • Karnı sıkı bir şekilde tutarak önce bir dizinizi hafif sıçrayarak göğsünüze çekin ve ayağınız yerden kaldırdıktan sonra tekrar başlangıç pozisyonunuza dönün.
  • Dizleri değiştirerek seri bir şekilde isterseniz süre ile (30-45sn.) ya da isterseniz her diz çekmeyi 1 tekrar sayarak 15-20 tekrar şeklinde yapabilirsiniz.
  • Kalça pozisyonunuzu mümkün olduğu kadar sabit tutmaya çalışın.
  • Yani dizleri çekme sırasında kalçanız yukarı ya da aşağıya doğru fazla kalkmasın bacaklarınız hareket etsin.

SQUAT JUMP 

 Yaz gelmeden forma girmek için evde yapılabilecek hareketler 

  • Başlangıç pozisyonu ayakta,squat hareketi yapılır ve sıçrayarak tekrar squat pozisyonuna geri gelecek şekilde hareketi bitirin ve hiç beklemeden harekete devam edin.
  • 2-3 set 10-15 tekrar yapabilirsiniz.
  • Squat yaparken ve sıçradıktan sonra yere düştüğünüzde dizlerinizin ayak parmak uçlarınızı geçmemesine dikkat edin.

WALKİNG LUNGE 

Yaz gelmeden forma girmek için evde yapılabilecek hareketler

  • Vücut dik pozisyonda olduğunuz yerde öne doğru eğilmeden bir adım öne atılır.
  • Arkada kalan bacakta diz yere değmemelidir ve önde olan bacağın dizi de ayak parmak uçlarını geçmeyecek şekilde yere doğru çömelinir.
  • Daha sonra diğer bacakla öne adım atılır.
  • Bu şekilde yerinizin müsaitlik durumuna göre 5-10 adım atılarak hareket tamamlanır.
  • Hareket yapılırken her adımda yine aynı açılar korunmalıdır.

                       

Yazarın Tüm Yazıları