GeriBaturalp Beşer Evde yapabileceğiniz bel incelten en etkili 7 hareket
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Evde yapabileceğiniz bel incelten en etkili 7 hareket

Evde yapabileceğiniz bel incelten en etkili 7 hareket
Abone Olgoogle-news

Belinizi inceltmek için yediğiniz yiyeceklere dikkat etmelisiniz ama egzersiz de şart! Bireysel Fitness Danışmanı Baturalp Beşer, bel bölgesindeki yağları eritmek için evde yapılabilecek hareketleri sıraladı.


1- CRISS-CROSS CRUNCH HAREKETİ

Evde yapabileceğiniz bel incelten en etkili 7 hareket

Sırt üstü pozisyonda dizler bükülü olacak şekilde uzanın ve önce sol dirseğinizle yukarı doğru kalkarak sağ dizinizi çekip dizinize doğru uzanın. Sonra başlangıç pozisyonuna dönün ve diğer yöne tekrarlayın (10-12-15 tekrar).


2- RUSSIAN TWIST HAREKETİ

Evde yapabileceğiniz bel incelten en etkili 7 hareket

Yere oturun, dizlerinizi kendinize doğru çekin. Kollarınızı göğüs hizanızın biraz üstünde ileriye doğru uzatın. Kollarınızı düz tutup sol bacağınızı kaldırırken karın kaslarınızı sıkın ve gövdenizi sola döndürün. Kollarınızı aşağıya doğru indirip yere yakın tutun. Başlangıç pozisyonuna dönün ve diğer tarafa aynı şekilde tekrarlayın. Bu hareketi görselde de görüldüğü gibi ayakları yerden kaldırmadan ve elinizde dumbell ya da kettlebell ile yapabilirsiniz (10-12-15 tekrar).


3- SIDE PLANK HAREKETİ

Evde yapabileceğiniz bel incelten en etkili 7 hareket

Sol yanınıza doğru yere uzanın. Ayaklarınızı üst üste koyup sağ elinizi belinize ya da başınızın arkasına koyun. Dirseğinizden güç alarak vücudunuzu yukarı doğru kaldırıp maksimum sürede bu pozisyonda beklemeye çalışın ya da vücudu yukarı kaldırdıktan sonra yukarı-aşağı hareket ettirin (10-12-15 tekrar). Diğer tarafa dönüp hareketi tekrarlayın.


4- SAW HAREKETİ

Evde yapabileceğiniz bel incelten en etkili 7 hareket

Yere oturup bacaklarınızı kalça mesafesinden biraz daha geniş olacak mesafede açın ve öne doğru uzatın. Sağ elinizle sol ayak parmaklarınıza değmeye çalışın ya da değecek şekilde uzanın. Uzanırken nefes verin ve yukarı kalkarken nefes alın. Sonra tekrar düz oturur pozisyona dönün, eğilin ve ters tarafa hareketi tekrarlayın (10-12-15 tekrar).


5- HEEL TOUCH HAREKETİ

Evde yapabileceğiniz bel incelten en etkili 7 hareket

Sırtüstü yere uzanın ve bel boşluğunuzu kapatmak için karnınızı iyice sıkın eğer kapanmıyorsa bir havlu koyarak boşluğu kapatın. Bacaklarınızı dizden büküp omuz genişliğinde açın. Yukarı doğru hafif kalkarak topuklarınıza sırayla değmeye ya da uzanmaya çalışın (10-12-15 tekrar).


6- SIDE CRUNCH WITH LEG LIFT HAREKETİ

Evde yapabileceğiniz bel incelten en etkili 7 hareket

Yan olacak pozisyonda yere uzanın ve ayaklarınızı uzatın. Yere yakın olan kolunuzu omuz hizanızda yerden kalkmayacak şekilde uzatın. Diğer elinizin parmakları ile de başınızın kenarlarına dokunarak yukarı doğu kalkın ve aynı zamanda da bacaklarınızı yukarı doğru kaldırın. Eğer bu zor geliyorsa bacaklarınızı yerde tutarak sadece vücudunuzu yukarı kaldırarak da hareketi yapabilirsiniz (10-12-15 tekrar).


7- SIDE BEND HAREKETİ

Evde yapabileceğiniz bel incelten en etkili 7 hareket

Bir ele ağırlık alıp ya da eller boş bir şekilde hareket yapılabilir. Boş olan eli belinize yerleştirin ve ağırlığın üzerine yatarak belinizi esnetin. Esneme hareketini yaptıktan sonra tekrar başlangıç pozisyonuna dönün, nefes alın ve tekrar aynı yöne doğru yatın. Tekrar sayısı tamamlandıktan sonra diğer ele geçin ve aynı hareketi diğer tarafa uygulayın (10-12-15 tekrar).

False