GeriAyça Terazi Fit annenin yemek tercihleri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Fit annenin yemek tercihleri

Fit annenin yemek tercihleri
Abone Olgoogle-news

Yaşınız kaç olursa olsun, asla aç kalarak veya düşük kalorili diyetler uygulayarak zayıflamayın.


Bütün kadınlar olarak, malum artık diyet aylarındayız. Yaza fit girmek için ya doya doya, ya da aç kala kala zayıflamayı tercih ediyoruz. Yazımdaki ilk uyarı notumu da düşüyorum buraya: Yaşınız kaç olursa olsun, asla aç kalarak veya düşük kalorili diyetler uygulayarak zayıflamayın. Bilin ki bu kilolar kat ve kat geri dönüşümlü bedenimize! Tercihiniz hep doya doya zayıflamak olsun!

Bu yaza hazırlık dönemleri en çok da yeni doğum yapmış anneleri etkiliyor. Hamilelikten kalan fazla kiloları vermek ve yaza hamilelik öncesi formlarında girmek isteyen anneler; kendilerini olduğu kadar bebeklerine verecekleri sütü de düşünmek zorundalar. Ev kısmını rahatlıkla ayarlıyoruz tamam ama dışarda sizleri neler bekliyor? Tercihlerimiz nasıl olmalı, nelere dikkat etmeliyiz?

Fit annenin yemek tercihleri


SANDVİÇLERİNİZİ MASUM HALE GETİRİN! 

Fit annenin yemek tercihleri

Diyet sürecinde sandviçler nedense en düşük kalorili gruptan sayılabilmektedir. Ama farkında olmadan yapılan eklemeler bu masumluğu rahatlıkla bozabilmektedir. Peki nelere dikkat etmeliyiz sevgili anneler?

Öncelikle ekmeğiniz kepekli veya tam buğday olsun ve büyük boyutta tercih ediyorsanız iç kısmı alınmış olsun. İç malzemelerinizi tavuk göğüs eti, somon balığı ve ton balığından yana kullanın. Ayrı olarak eklenen soslara dikkat! Sos hakkınızın bir tane olduğunu unutmayın ve mutlaka miktarına dikkat edin. Ekstra sos, peynir sosu ilave ettirmeyin. Sandviçlerin yanında patates kızartması ve yeşillik gelir. Patates yerine yeşilliği daha fazla koymalarını rica edin. Yeşilliklerin su içeriği yüksek olduğu için, sütünüze de bolluk katacaktır.


SALATALARIN İÇERİKLERİNE DİKKAT EDİN! 

Fit annenin yemek tercihleri

"Diyetteyim istediğim salatayı yiyebilirim" devri artık uzakta kaldı. Çok düşük kalorili olan bu tercih, seçtiğiniz çeşitlere göre çok yüksek kalorili hale dönüşebilir. Salatalarınızı etli, tavuklu, balıklı tercih edebilirsiniz; ama dikkat edilmesi gereken nokta, salata malzemelerinin et grubundan fazla olması! İkinci adım olarak içerikte, tahıl gruplarını arayın. Bu tahılları kuru börülce, maş fasulyesi, buğday ve yeşil mercimekten yana tercih edin. Tahıllarla zenginleştirilen salatalar, sütünüze çifte bolluk katacaktır. İşin diyet noktası olan soslara gelirsek eğer; ilave ettirmeyin, yanında getirmelerini isteyin. Bu sostan bir tatlı kaşığı ilave etmen yeterli olacaktır.


İTALYAN TADINDA DİYETİNİZİ YAŞAYIN!

Öncelikle pizza yemeye mutlaka kadın arkadaşınızla gidin. Bir orta boy pizzayı bölüşmeyi teklif edin. İncecik bir hamuru olması ilk koşul. Malzeme seçimine geldiğimizde benim favorim ve önerim, kuru etli veya ince bonfile dilimli pizzalar. Tabii siz bunlara ek olarak tavuklu, sebzeli, ton balıklı alternatifleri de düşünebilirsiniz ;)

IZGARAYA DİKKAT EDİN! 

Fit annenin yemek tercihleri

Izgara etler genellikle marinasyon işlemi sırasında yağlı sosun içinde beklerler. Her ne kadar menüde ızgara yazsa da, bu etler sosun içinden çıkarılıp ızgaraya konulduktan sonra bir kez daha yağa maruz kalırlar. Size masum gelen ızgara et, olur bir anda kabus! Panik yok, yapmanız gereken ilk adım çok basit: Pişirirken yağ ilavesi istemediğinizi mutlaka belirtmek. Tabii menülerde artık buharda pişmiş tavuk/balık alternatiflerini de unutmamak gerek. İkinci adım ise; yanında bulunan pilav, patates yerine bol yeşillik istemek. Benim size önerim ise dışarda et ürünleri tercihinizi tavuk göğüs etinden ve balıktan yana kullanın.

False