GeriA. Cem Keçe Bu egzersizler zayıflatmıyor ama…
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bu egzersizler zayıflatmıyor ama…

Bu egzersizler zayıflatmıyor ama…

Yere doğru uzanın ve egzersize başlamak için uygun bir yer belirleyin.

Vajinismus, bir kadının cinsel ilişkiye girmek istemesine rağmen sağlıklı bir şekilde cinsel birleşmeyi gerçekleştirememesidir. Penisin vajinaya girmesi için yapılan girişimlerde, kadının tamamen iradesi dışında ve elinde olmayarak, vajina kasılmaya başlar, kadın bacağını kapatır ve eşini iter. CİSED Onursal Başkanı Cem Keçe, tüm yönleriyle vajinismus problemini ve evde yapılacak vajinismus egzersizlerini anlatıyor.

Vajinismusun üstesinden gelebilmek adına, cinsel terapi sürecinin bir parçası olan çeşitli egzersizleri yapmak gerekiyor. Bu egzersizler, vajinismusun kadının üzerindeki fiziksel ve ruhsal baskıyla başa çıkabilmesi için oldukça yararlıdır. En güzeli de bu egzersizlerin evde tek başına ya da eşle birlikte yapılmasıdır.

Vajinismus konusunda tam bir iyileşme sağlayabilmek için yapılması gereken egzersizlerden bahsedeceğim. Kısa bir süre içinde, en iyi sonuçları almak için tüm egzersizlerin belirtildiği şekilde yapılması gerekir.

VAJİNİSMUS EGZERSİZLERİNDE KULLANMAK İÇİN MÜKEMMEL BİR SEÇİM! 


Egzersiz için ideal ortamı belirleyin

Bu egzersizler zayıflatmıyor ama…

Bahsedeceğim egzersizlerin tam anlamıyla uygulanabilmesi için ideal ortamın oluşturulması gerekir. İdeal ortamın oluşması için gerekli en temel unsur çifttin uzlaşması ve hoşgörüdür. Bu, vajinismusu hatırlatan ve çiftin sığındığı bir yer olmaktan çok, cinsel aktiviteleri destekleyen ve ego güçlerinin en iyi şekilde kullanılmasına fırsat tanıyan zevk veren bir ortam olmalıdır. Bu nedenle, kişi ve partneri arasındaki etkileşimin, davranışları etkilediği fikrine dayanan tedavi edici ortam kavramı, bulunacakları çevreyi tüm yönleriyle içeren geniş ve kavramsal bir yaklaşım ortaya koymaktadır. Diğer bir değişle, ortamdaki tüm kaynakların en ideal egzersizin yapılmasını sağlayacak şekilde vajinismus kadını için düzenlenmesidir.

Vajinismus egzersizleri, ilk başta her ne kadar rahatsız edici olsa da pratik yapıldıkça alışılabilir düzeydedir ve asla ağrı vermez. Vajinismus yükünü kadınların üzerinden almakta kararlıyız. Vajinismus tedavi planı içinde olan yapılması gereken egzersizlerin 3 türü vardır.


1-Gerginliği ortadan kaldırma egzersizleri

Bu egzersizler zayıflatmıyor ama…

Bu başlık altında toplanan egzersizler sizin de anladığınız üzere kasları gevşetmeye yardımcı olan alıştırmalardır. Kadının bilinçli bir şekilde yaptığı kasılma ve gevşemeler hem duyguların ayırt edilebilmesinde hem de kasların kontrolünün öğrenilmesinde yararlı olacaktır. İlk denemede, kol ve bacak gibi alışmış olan kasları kasıp gevşetmek, daha küçük olan pelvik taban kaslarını kasıp gevşetmeden daha kolay olacaktır. Fakat kaslar kontrol edilmeye başlandıkça vajinismus egzersizleri de kolaylaşacaktır. Kas duyumlarında farkındalık sağlamak için beden ve zihni eğitmek gerekir. Bu yapılınca, kaslardaki kasılma ve gevşeme hareketleri daha kolay olacaktır.

Şimdi örnek bir egzersize bakalım:

“Yere doğru uzanın ve egzersize başlamak için odaklanın. Zihninizde vücudunuzu hissedin ve rahatlayın. Vücuttaki tüm gerginliği atın. Önce ayaklara odaklanarak başlayın sonra uyruk, kalçalar, alt sırt, üst sırt, omuzlar, kollar, boyun ve en sonda başınıza odaklanın...”

Tam anlamıyla vücudunuzun rahatladığını hissetmeden önce bir sonraki aşamaya geçmeyin. Egzersizlerle kendinizi daha iyi, daha sıcak ve giderek daha rahat hissetmeniz gerekir.


2-Aşk kasları farkındalık egzersizleri

       Bu egzersizler zayıflatmıyor ama…       

Aşk kasları (pelvik taban kasları) kontrolü, sizin vajinal bölgeyi kontrol edebilmeniz anlamına gelmektedir. Zaten vajinismusun nedeni de bu kasılmalardır. Tedavi planı da bu kaslarla ilgilidir. Amaç, bu kaslar üzerindeki kontrolü daha yüksek bir seviyeye ulaştırmak ve çiftlerin sağlıklı bir cinsel birliktelik (penetrasyon) yaşamalarını sağlamaktır. Bu egzersizlere başlamadan önce zihinsel süreçle bu kasların farkındalığını artırmaya odaklanmak gerekiyor.

Bir aşk kasları farkındalık örneğine bakalım:

“Bu yazılanları okurken aşk kaslarınızı gevşetmeye çalışın. Pelvik taban kısmını ve karın altını kasıp gevşetin…” Aşk kasları vajinayı hafif açarak ve kapatarak hissedilir. Bu kasları tam anlamıyla rahatlatabilmek için derin karın solunumu yapmakta önemli bir faktördür.


3-Vajinal girişi genişletme egzersizleri 

Bu egzersizler zayıflatmıyor ama…

Bu son egzersizde vajina dışarıdan bir cisme hazırlanır. Çeşitli büyüklüklerde parmaklar, vajinal dilatörler veya vibratörler kullanarak yapılır. İşaret parmağıyla veya küçük dilatör ile başlanıp çift parmağa veya penise benzer bir büyüklükteki dilatör ile egzersizlere son verilir. Bu egzersiz kadının penetrasyona hazırlanmasını sağlar. Ayrıca, ağrısız ve acısız bir cinsel birleşme yaşayabileceği fikrinin zihninde oluşmasını sağlamaktadır. Böylece kadın cinsel birliktelikten zevk almaya odaklanır ve zevk alır. Parmak egzersizleri veya vajinal dilatörler, aşk kaslarının yeniden eğitilmesinde yardımcı olur. 

VAJİNİSMUS EGZERSİZLERİNDE KULLANMAK İÇİN MÜKEMMEL BİR SEÇİM! 

False