GeriSağlık Sahursuz tutulan oruç kilo aldırıyor!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sahursuz tutulan oruç kilo aldırıyor!

Sahursuz tutulan oruç kilo aldırıyor!

Tetikte bekleyen hastalıkları da harekete geçirebilir!

Ramazan ayını zayıflamak için fırsat görenler, dikkat. Zayıflamak adına sahura kalkmadan tutulan orucun kilo aldırdığını vurgulayan Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Karacanoğlu, Ramazan ayında beslenme ile ilgili önemli bilgiler verdi.

Ramazanın yaza denk gelmesiyle, oruçlu kalınan süre atıyor. Dolayısı ile sahurun önemi gittikçe artıyor. Hep söylediğimiz az ve sık beslenme için sahura kalkarak oruç tutmak ve uzun açlığı bir nebze olsun azaltmak, sağlığımız için çok önemli. Çünkü uzun süreli açlık kan şekerini düşürerek karaciğere ve mideye zarar verebiliyor. Tansiyonu ve şekeri etkiliyor. Bu nedenle mutlaka sahur yapılmalı. Gün içinde tek öğünle beslenildiği için tek öğün olan iftarda yenen yemeğin hacmi gittikçe artıyor ve kişi kilo vereceği yerde Ramazan ayının sonunda mutlaka en az 2-5 kg alıyor. Sahurda ölçülü yendiği takdirde kilo almayı önlüyor.

İFTARDA AĞIR TATLILAR YERİNE RAHATÇA YİYEBİLECEĞİNİZ HAFİF BİR LEZZET OLAN FISTIK EZMELİ YOĞURT TARİFİ İÇİN TIKLAYIN!

Oruç tutarken zayıflamaya çalışmayın

Orucu zayıflamak için fırsat görmek yanlıştır. Ramazan döneminde de sağlıklı beslenmeden uzaklaşmayın. Yemeğinizi yavaş yiyin. İftarda orucunuzu açıp çorbanızı içtikten sonra bir süre yemeğinize ara verin. 10- 15 dakika sonra ana öğüne geçin; ancak mutlaka yavaş yiyin. Tatlıya geçmeden önce yavaş tempoda bir yürüyüş yapın. Öğün düzeniniz değiştiği için aynı kiloyu korumanız ya da en fazla 1-2 kilo alıp vermeniz mümkün. Ancak kilo verebilmek adına, düşük kalorili beslenmek, ramazan sonunda kas kaybetmenize yol açabilir. 

False