GeriSağlık “Sahurda çok su alımı sağlıklı değil”
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

“Sahurda çok su alımı sağlıklı değil”

“Sahurda çok su alımı sağlıklı değil”
Abone Olgoogle-news

Ramazan ayını sorunsuz geçirmek için beslenme önerileri…

Sahurda çok su alımının sağlıklı olmadığını belirten Yrd. Doç. Dr. Barış Önder Pamuk, posalı yiyeceklerin tercih edilmesi gerektiğini söyledi ve ramazan ayını sorunsuz bir şekilde geçirebilmek için önerilerde bulundu.

Yaz aylarında oruç tutarken en dikkat edilmesi gereken hususun vücudun su ihtiyacını karşılamak olduğunu belirten İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Pamuk, suyu ve diğer içecekleri özellikle iftardan sonra tüketmeyi önerdi. Pamuk, "Sahurda çok su alımı, boşaltımı hızlandırdığı gibi, sahur sonrası şişkinlik ve uykunun kaçmasına neden olur. Vücudun ihtiyacını karşılamak için kilo başına en az 30 mililitre suyun tüketilmesi gerekir" dedi.

Sağlığımızı bozmadan nasıl oruç tutabiliriz?

Uzun süre aç kalan mideye bir anda ağır besinlerle yüklenilmesi halinde mide – bağırsak sistemi ve kalbin yorulduğunu ve tansiyonun yükseldiğini anlatan Yrd. Doç. Dr. Pamuk, "Bir anda besin yüklenmesi sonucu nabzımız artar, kalbin oksijen ihtiyacını artırarak ani kalp krizleri, inme gibi hayatı tehdit eden durumlara neden olabilir. Hızlı ve fazla miktarda yemek yenilirse, kan şekeri önce yükselir, sonra düşer. Üşüme, halsizlik gibi belirtiler ile kendini hissettirir. İşte bu sebepten dolayı iftar ve sahur yemeklerinde sindirimi kolay, hafif ama vücut metabolizması için yararlı olan besinler tercih edilmelidir" diye konuştu.

İlk atıştırmanın ardından 15-20 dk ara verilmeli

Yaz günlerinde uzun süre susuz kalındığından, ilk olarak susuzluğun giderilmesini tavsiye eden Yrd. Doç. Dr. Pamuk, şöyle devam etti: "Sulu gıdalar bolca tüketilmelidir. İftarda en çok dikkat edilmesi konu, tokluk hissinin ilk lokmamızdan yaklaşık 30 dakika kadar sonra başlamasıdır. Bu nedenle iftar bir bardak su, hurma ya da zeytinle açılmalı ardından bir çorba veya zeytinyağlı hafif bir yemek, ekmek ile devam edilmelidir." İlk atıştırmanın ardından 15-20 dakika ara verilmesi gerektiğini ifade eden Yrd. Doç. Dr. Pamuk, bu süre içinde beyin ve mide arasındaki iletişim ile açlık hissinin baskılanacağını belirtti. Besinlerin ağızda iyice çiğnenmesi gerektiğini vurgulayan Pamuk, iftar menüsünün ağır yağlı yemekler, kızartmalar, kalorisi yüksek besinler yerine etli ya da az yağlı hafif sebze yemeklerinden, baklagillerden, yoğurttan oluşabileceğini sözlerine ekledi.

Yrd. Doç. Dr. Pamuk, "Izgara ya da fırında buğulama etler iftar yemeği için ideal besinlerdir. Yemek sırasında içilecek komposto bağırsak hareketlerini artırır. Kan şekerini hızla yükselten yiyecekler yerine, posa miktarı fazla olan besinler tercih edilmelidir. İftardan iki-üç saat sonra bir porsiyon mevsim meyvesi veya bir bardak şekersiz bitki çayı tüketebilirsiniz" şeklinde konuştu.

Sahurda tatlı yemekten kaçının

Sahura mutlaka kalkınması gerektiğini belirten Barış Önder Pamuk, yağ ve tuzlu yiyeceklerin sindirimi zorlaştırarak susama hissini artırdığına dikkat çekti. Yemeğin başlangıcında hafif bir porsiyon meyve alınabileceğini, özellikle protein açısından zengin yumurta, peynir gibi besinler tüketilmesinin midenin boşalma süresini uzatacağını aktaran Pamuk, özellikle sıcak ve uzun yaz günlerinde susama hissinin erken oluşmasına neden olabileceğinden sahurda tatlı yemekten kaçınılması gerektiğini hatırlattı.

CHA

False