GeriSağlık Ramazanda Mide Yanması
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Ramazanda Mide Yanması

Ramazanda Mide Yanması

Ramazanda mide yanmasının önüne geçmek için neler yapılmalı?

Mide yanması, 20 ile 50 yaş arası birçok insanın yaşayabileceği bir rahatsızlık. Diyetisyen Rabia Kaya, ramazan ayında da çok rastlanan bu durumla ilgili önerilerde bulundu.

- Uzun açlık sonrasında, iftarda tüketeceğiniz besinleri hızlı yemekten kaçınıp, yavaş ve iyi çiğneyerek yiyin. İftarınızı eğer vaktiniz varsa 1 saatlik mola ile ikiye bölün.

- Tüketeceğiniz besinlerin, mümkün olduğunca kızartma ve kavurma usulü dışında pişirilmesine dikkat edin.

- İftardan kalktıktan sonra, yatana kadar ufak tefek atıştırmalar yapmayın. İftardan 2–2,5 saat sonra meyve veya kuruyemiş tercih edilebilir.

- İftarda veya ara öğünde tatlı tercih edilecekse; ağdalı, çok yağlı ve çok şekerli tatlılardan kaçının. Yemekleri haşlama, fırında, ızgara ya da sote şeklinde pişirmek uygun olacaktır.

- İftardan hemen sonra, televizyon ve bilgisayar karşısına geçmeyin. Uzanma ya da yatma pozisyonunda olmayın.

- İftardan 1–1,5 saat sonra, hafif tempolu 15–20 dakikalık yürüyüşler yapın.

- İftar ile sahur arasında, çok kafeinli ve asitli içeceklerden uzak durun.

- Yemeklerde aşırı baharatlı, aşırı tuzlu ve acı besinlerden kaçının.

- Domates, çiğ sarımsak, çiğ soğan gibi besinlerden uzak durun.

- Yemeklerden sonra, sade maden suyu tüketmeniz yararlı olacaktır.

False