GeriSağlık Pideyi sahurda değil iftarda yiyin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Pideyi sahurda değil iftarda yiyin

Pideyi sahurda değil iftarda yiyin
Abone Olgoogle-news

Beyaz un ile yapılan pidelerin kan şekerine etkisi hızlıdır ve çabuk acıktırır.

Fırınların önünde oluşan uzun kuyruklarda bekleyerek alınan sıcacık, çıtır çıtır ramazan pidesinin yanı sıra lezzeti ve hafifliğiyle bir gelenek haline gelen güllaç, ramazan sofralarının olmazsa olmaz lezzetleri arasındadır. Beyaz un ile yapılan pidelerin kan şekerine etkisi hızlıdır ve çabuk acıkmamıza sebep olur. Bu nedenle pideyi sahurda değil iftarda tercih edin.


PİDEYİ ÖLÇÜLÜ TÜKETİN

Pideyi sahurda değil iftarda yiyin

Temel besinimiz olan ekmeği ramazan ayında pide şeklinde tüketmek lezzetini de albenisini de artırıyor. Sahurda tok tutucu özelliği daha fazla olan lif içeriği zengin tam tahıl veya çavdar ekmeği tüketilmelidir. Bu tür ekmekler kan şekerini daha uzun süre dengeli tutar ve tok kalmanızı sağlar. Tabi ölçülü tüketilmesi gerekiyor. 100 gram pide yaklaşık 260 kaloridir, 7.5 gr protein ve 1.5 gr kadar yağ içerir. Her 1 dilim ekmek yerine 25 gr olacak şekilde yaklaşık avucumuzun içi büyüklüğünde pide yiyebiliriz.


RAMAZAN PİDENİZ SUSAMLI OLSUN

Pideyi sahurda değil iftarda yiyin

Susam, pidenin davetkâr kokusunu ve lezzetini artırırken besin değerini de yükseltir. Ramazan pidenizi susamlı tercih edin. Susam, antioksidan özelliği sayesinde bağışıklığımızın güçlenmesine yardımcıdır. İçeriğindeki bileşenler kolesterol seviyelerini düşürücü, tansiyonu dengeleyici etki gösterir. Ciltteki kırışıklığı önleyici etkisi vardır. Aynı zamanda kalsiyum, demir, magnezyum içerir.


GÜLLACINIZI BOL KURUYEMİŞ VE MEYVELERLE TATLANDIRIN

Pideyi sahurda değil iftarda yiyin

Ramazanda uzun süren açlık sonrası iftar öğünü üzerine tatlı yemek en sağlıklı seçimdir. Tercihiniz sindirimi kolay ve hafif bir tatlı olmalıdır. Güllacın içine kan şekerini dengede tutacak, sağlıklı yağ olarak nitelendirilen kuruyemişler, badem, fındık, fıstık veya ceviz gibi kuruyemişler ilave etmek besin değerini artırır. Ayrıca güllacı meyvelerle süslemek de fazla şeker ilavesini engeller.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle