GeriÇocuk Sağlığı Oyun bağımlılığı kamburlaştırıyor!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Oyun bağımlılığı kamburlaştırıyor!

Oyun bağımlılığı kamburlaştırıyor!
Abone Olgoogle-news

Oyun bağımlılığı gelişme çağındaki çocukları ve gençleri sadece zihinsel olarak değil, ortopedik açıdan da olumsuz etkiliyor. Uzun süreli duruş bozukluklarının kas gücünün azalmasına ve vücudun estetik olarak bozulmasına neden olduğunu belirten uzmanlar, “Yalancı kamburluk” denilen durumun ortaya çıktığına dikkat çekiyor. Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Uzm. Dr. Abdullah Şarlak, oyun bağımlılığının ve uzun süreli elektronik cihazlar kullanmanın omurga sağlığını olumsuz etkilediğine dikkat çekti.

BOYUN VE SIRT KASLARI ETKİLENİYOR

Oyun bağımlılığı, gelişme çağındaki çocukları ortopedik açıdan olumsuz etkiler. Uzun süreli aynı pozisyonda kalmaya bağlı olarak boyun ve sırt kaslarında kasılma ve elde uyuşmalar oluşur. Bu durum, boyun ve bel ağrılarına yol açar. Sinir baskısı sonucunda kol ve ellerde uyuşmalar oluşur. Hareketsizlik sonucu kilo alma ve eklemlerde bozukluklar meydana gelir. Kas gücünün azalması ve vücudun estetik olarak bozulmasıilsonuçlanır.Kambur (yalancı) görünüm oluşur.

Oyun bağımlılığı kamburlaştırıyor

OMURGADA DÜZLEŞMEYE YOL AÇIYOR

Sürekli tablet, cep telefonu ve bilgisayar kullanımının omurga yapısını olumsuz etkiler. Omurgada ağrılar ve düzleşme oluşur.Kas gücü azalmasına bağlı, boyun ve sırt ağrıları meydana gelir. Var olan deformitelerin zamanla artmasına neden olur. 

 

Oyun bağımlılığı kamburlaştırıyor
 

KRONİK AĞRILARIN SEBEBİ OYUN BAĞIMLILIĞI OLABİLİR

Kas gücü azalmasına bağlı olarak yanlış pozisyondauzun süre kalmanın özellikle kronik ağrılara neden olabilir, ağrı tedavi gerektirir. Boyunda düzleşme, sırtta yalancı kambur görünümü ortaya çıkar.

 

Oyun bağımlılığı kamburlaştırıyor
 

ARA VERİLİP EGZERSİZ YAPILMALI

Özellikle tablet ve bilgisayar kullanımında mutlaka ara verilmesi gerektiyor. Bu aralarda gücünü korumaya yönelik egzersizler yapılmalı. Ayağa kalkıp yürümek, boyun ve bel egzersizleri yapmak gerekir. Ayrıca kullanılan masa ve sandalye ergonomik olmalıdır.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle