GeriSağlık Oruç, zayıflama yöntemi değildir
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Oruç, zayıflama yöntemi değildir

Oruç, zayıflama yöntemi değildir

Kalıcı bir metabolik yavaşlamaya neden olabilirsiniz.

Uzman Diyetisyen Işın Sayın, ramazan boyunca oruç tutarak kilo vermek yerine almamaya dikkat etmenin doğru olacağını söyledi.

Orucu bir zayıflama yöntemi olarak düşünenler olduğuna dikkat çeken Uzm. Diyetisyen Işın Sayın, “Kimisi orucu bir zayıflama metodu gibi düşünür. Oruçluyken metabolizmanın yavaşlamasına rağmen kilo verebilmek için gerçekten çok düşük kalorili beslenmeniz gerekir. Eğer ramazan ayında böyle düşük kalorili beslenmeyle 2 kilo ve daha fazla zayıflıyorsanız, kaslar eriyebilir. Kalıcı bir metabolik yavaşlama olabilir. Bu da artık, daha kolay kilo almak, daha zor kilo vermek anlamına gelir.”

Kan şekeri ay boyu düzensizleşir

“Oruçluyken kilo vermeye çalışmayın. Zaten oruç bir ibadet biçimidir, bir zayıflama yöntemi değildir” diyen Uzman Diyetisyen Işın Sayın, “Sorun kilolarımızsa dikkat etmemiz gereken esas şey şudur: Uzun süreli açlıkla kan şekerimiz ay boyu düzensizleşir. Ucunda da şeker bayramı vardır. Oruç ayı boyunca tatlı yememişiz gibi bayramda da yeme eğilimindeysek lütfen esas olarak bu konuda dikkatli olalım.”

Ramazanda kiloyu koruyabilmeye bakın 

Sayın; “Ramazanda kiloyu koruyabilmeye bakın. Bayramda da kilo almamaya çalışın. Tatlı ve hamur işleri, pilav, makarna bu yolda en kolay kilo aldıran ve sağlığı tehdit eden unsurlardır. Tadımlık yemeye ve kendinizi korumaya çalışın. Kilo vermeyi bu süreçte mutlaka erteleyin. Amacınızı sorgulayıp, dürüst olmak ve kilo korumaya çalışmak en sağlıklısıdır. Böylece kaslarınız korunacaktır. Metabolizma hızınızı kalıcı bir yavaşlamaya karşı korumuş olursunuz. Bayramdan sonra da bu sayede daha ritmik kilo verebilirsiniz” şeklinde konuştu.

False