GeriSağlık Onu yatak odanıza almayın!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Onu yatak odanıza almayın!

Onu yatak odanıza almayın!
Abone Olgoogle-news

Uyku için doğru saatleri telefonunuzla harcamak, uyku düzeninize zarar veriyor!

Cep telefonu yaydığı radyasyon ve ışık uykuyu geciktiriyor. Sağlıklı bir uyku için gece 23.00’den sonra cep telefonuyla yatak odasına girilmemesi gerek. 

Onu yatak odanıza almayın

RADYASYON UYKUYA DALMAYI ZORLAŞTIRIYOR

Kişilerde bir melatonin düzeyi var. Melatonin, ışıkla miktarı azalan, karanlıkla aktive olan, akşam 21.30’da vücutta salgılanmaya başlayan ve bizi uykuya hazırlayan hormon. Telefonun yaydığı led ışık, melatonin salgılanmasını engelliyor. Cep telefonunun yaydığı radyasyonun da uyanıklığa neden olduğunu düşünülüyor. Radyasyon beyinde uyanıklıkla ilgili merkezleri uyarıyor. Bir yandan radyasyon, bir yandan ışıkla kişinin uykuya dalması zorlaşıyor veya mümkün olmuyor.

 

Onu yatak odanıza almayın
 

Yatmadan önce oyun, mesajlaşma ya da sosyal medyayla ilgilenmeyi tercih edenler, uyku için gereken melatoninin en yüksek oranda salgılandığı saatleri pas geçiyor ve tabir yerindeyse bir sonraki otobüsü beklemek zorunda kalıyor. Yani melatoninin ikinci pik yapacağı dönemi. Bu da genellikle gecenin ikinci yarısını, saat 04.00’ü bulabiliyor. Sağlıklı bir uyku istiyorsanız 23.00’den sonra yatak odanıza cep telefonu ile girmeyin.

[fotogaleri=1294]

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle