GeriSağlık Mucize diyet yoktur
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Mucize diyet yoktur

Mucize diyet yoktur

İşte bilinçli kilo vermenin sırrı!

Dünyada yaklaşık 22 bin çeşit şok diyet olduğunu biliyor musunuz? Yaz aylarının gelmesiyle birlikte kısa zamanda kilo vermek isteyen kişiler tüm bu diyetlerden en az birini mutlaka denerler. Diyetisyen Müge Aksu, “Yaz, kış veya mucize diyet” yoktur. Kişiyi kısa zamanda istenmeyen kilolarından kurtaracak mucize ürün de yoktur. Zayıflamak için uygulanacak temel kural; düzenli, dengeli ve zamanında beslenmektir” dedi ve önemli açıklamalarda bulundu.

Dyt. Müge Aksu; “Zayıflamak isteyen kişi önce kendini açlığa mahkûm eder. Zanneder ki aç kalırsam ya da öğün atlarsam daha çabuk zayıflarım. Oysa öğün atlandığında metabolizma yavaşlar. Uzun süre aç kalmış hücreler, açlık sinyallerini vererek koruma kalkanlarını oluşturur ve yenilenler yağ olarak depolamaya başlar. Vücudun çalışması yavaşladığı için kilo verme hızı düşer. Bir süre sonra tamamen durur. Uzun aralıklarla beslenme kan şekerinde dengesizlikler oluşturup iniş–çıkışlara sebep olur. Özellikle tek öğün akşam yemeği ise sıkıntı biraz daha artar. Akşam metabolizma hızı ve aktivitesi azalacağı için sindirme oranı da azalır. Uzun vadede kas kayıpları görülür. Bilinçli kilo vermek için güne mutlaka güzel bir kahvaltı ile başlanmalıdır. Çok eskilerden bilinen ‘Kahvaltıyı kral gibi, öğle yemeğini prens gibi ve akşam yemeğini fakir gibi yiyin’ sözü modern çağda da geçerliliğini koruyor” dedi.

Az, sık, kararınca her şeyden yiyebilirsiniz

Yiyeceklerin vücutta depolanma süresi 4-5 saat kadardır. Kişi ne kadar yemiş olursa olsun en fazla 5 saat sonra depoları boşalır ve acıkır. Kilo vermenin sırrının az, sık ve her şeyden kararınca yemek olduğunu sözlerine ekleyen Dyt. Müge Aksu sözlerine şöyle devam etti:

“Vücut ihtiyacı olan enerjiyi kas hücrelerinden karşılamaya çalışır. Diyetisyenler tarafından günde 4-6 öğün yenmesi önerilir. Son ara öğün yatmadan 2 saat önce tüketilmelidir. Ara öğünler, tokluk hissini uzatarak metabolizmayı hızlandırır. Böylece sonraki öğünde porsiyon kontrolü sağlanır. Dengeli beslenmenin temel kuralı, gün içinde her besin grubundan tüketmeye çalışmaktır. Et, süt, ekmek, sebze ve meyve gruplarını porsiyon miktarlarına dikkat ederek yemelidir.

Yağ kaybı sağlıklı zayıflamanın göstergesidir

Kilo azalması, gerçek zayıflamanın göstergesi değildir. Gerçek zayıflama vücuttaki yağ oranının azalması olarak kabul edilir. Dyt. Müge Aksu, “ Kilo sudan ya da kaslardan verilmiş olabilir. Örneğin; bel çevresi aynı ölçülerde ise bu gerçek anlamda kilo vermenin göstergesi değildir. Hızlı verilen kilolar genelde kas ve su kayıplarına neden olduğu için kesinlikle önerilmez. Normal yaşantıya dönüldüğünde de verilen kilolar fazlası ile geri gelir. Bu nedenle mutlaka yavaş yavaş ve kişiye özgü bir programla kilo verilmelidir” dedi.

Kilo verirken ne zaman destek ürün alınmalıdır?

Diyet tedavisinde esas amaç yaşam tarzı değişikliği yaratmaktır. Egzersiz, tedavinin diğer ayağıdır. Dünya Sağlık Örgütü sağlıklı bir bireyin günde 10 bin adım atmasını ön görüyor. Zor kilo veren kişilerin de olduğu söyleyen Dyt. Müge Aksu, “Yeşil çay, kırmızı biber, yaban mersini, brüksel lahanası, çilek, kiraz, mısır püskülü, defne veya avakoda yaprağının kilo vermeye yardımcı besinlerdir. Son yapılan klinik çalışmalarda kaktüs ve yosunun da bu özelliği açıklandı. Klinik çalışmalarla desteklenmiş ürünler doktor ve/veya diyetisyen kontrolünde tedaviye destek olarak kullanılabilir. İçeriği bilinmeyen ürünleri kullanmak vücut için zararlı olabilir. Sonuçlar maalesef ölüme yol açabilir. Hiçbir beslenme desteğinin mucizevi etki yapmayacağı ve tek başına zayıflatma etkisinin olmadığı bilinmelidir.” 

False