GeriSağlık Light yoğurt, vücut direncini artırıyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Light yoğurt, vücut direncini artırıyor

Light yoğurt, vücut direncini artırıyor

İşte, hastalıklardan korunmak için tüketebileceğiniz besinler...

Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Karacanoğlu, hava sıcaklığındaki dengesizliğin grip ve sinüzit gibi birçok solunum yolu enfeksiyonlarına davetiye çıkardığını belirtti. Beslenme ile bağışıklık sistemini güçlendirmeyi öneren Karacanoğlu, bu mevsimde tüketilecek bazı faydalı besinleri sıraladı.

EVDE YOĞURT VE CACIK YAPIMI TARİFİNİ İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN!

Hava sıcaklıklarındaki dengesizliğin grip, nezle, sinüzit gibi hastalıklara davetiye çıkardığını belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Karacanoğlu, “Hastalanmanıza rağmen güzel havanın tadını çıkarmaktan vazgeçmem diyorsanız beslenmenizle bağışıklığını güçlendirme yolunu seçmek mantıklı bir tercih olabilir” diyor. Karacanoğlu bu mevsimde bağışıklığı artıran besinleri şöyle sıralıyor:


Light yoğurt, vücut direncini artırıyor

Düğme Mantarlar

Selenyum, B vitaminleri, riboflavin, niasin ve antioksidan kaynağı olan mantar özellikle üst solunum yolu enfeksiyonları riskini düşürme konusunda etkilidir.

Lahana

Lahana glutamin kaynağıdır. Lahanayı sevmiyorsanız çorbalarınız ve yemeklerinize ekleyerek besin değerini artırabilirsiniz.


Light yoğurt, vücut direncini artırıyor

Badem

Stresin etkilerini azaltarak bağışıklık sistemini destekleyen bir besindir. Günde 1/4 fincan badem tüketimi, günlük E vitamini ihtiyacınızın yaklaşık %50’sini karşılar.

Greyfurt

Yüksek oranda C vitamini içeren greyfurt bağışıklık sisteminin aktivasyonunu artıran flavonoidler içerir.


Light yoğurt, vücut direncini artırıyor

Sarımsak

Sarımsak bağışıklık sistemini destekleyen antioksidanlar içerir. Sarımsağın daha etkili olmasını istiyorsanız hiç doğramadan pişirin ve böyle tüketin. Çünkü kükürtlü bileşikler doğranınca etkisini kaybeder.

Light yoğurt

Yapılan araştırmalar D vitamini düzeyi düşük olanların soğuk algınlığı ve gribe yakalanma riskinin yüksek olduğunu göstermiştir. Bu nedenle D vitamini yönünden zengin olan yoğurdun her gün yarım kase tüketilmesi soğuk algınlığına karşı direnci artırır. 


Light yoğurt, vücut direncini artırıyor

Ispanak

C vitamini içeren ıspanak, vücudun yeni hücreler üretmesine yardımcı olan folat içerir. Ispanaktan daha fazla yararlanmak istiyorsanız çiğ ya da hafifçe pişirerek tüketin.

Çay

Yeşil ya da siyah çay fark etmez; her ikisi de hastalıklarla savaşan polifenoller ve flavonoidler içerir. Bu antioksidanlar hücreye zarar veren serbest radikalleri ararlar ve yok ederler.


Light yoğurt, vücut direncini artırıyor

Brokoli

Brokoli, vücudu korumak için gereken A, B, C, D Vitamini ve glutatyon içerir

Tatlı patates

Havuç gibi antioksidan beta-karoten içerir. Ayrıca tatlı patates de yaşlanma sürecini yavaşlatan ve bazı kanserlerin riskini düşüren A vitamini içerir.

False