GeriSağlık İştahınızı kapatmanın yolları
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İştahınızı kapatmanın yolları

İştahınızı kapatmanın yolları

Rejim yapmadan zayıflamak için bu besinleri deneyin.

Bazı besin maddeleri iştahınızı kapatarak acıkmayı geciktiriyor. Özellikle iştah kapatıcı etkisi olduğu kanıtlanan bazı besinleri, rejim yapmadan zayıflamak için deneyebilirsiniz. Bu besinlerin vücut üzerindeki etkileri, içeriklerindeki bazı maddeler ve görevleri şöyle sıralanıyor...

PRATİK DİYET YEMEK TARİFLERİ İÇİN TIKLAYIN!


Karbonhidratlar

İştahınızı kapatmanın yolları

Karbonhidratlar kepek, buğday gibi tahıl ürünlerinde, sebze ve meyvelerde bulunur. İçeriğindeki lifler, sindirim sistemini harekete geçirir. Ayrıca karbonhidratlar insanı tok tutarak açlık hissini engeller.

EV YAPIMI HAŞHAŞLI VE OTLU EKMEK TARİFİ


Triptofan

İştahınızı kapatmanın yolları

Proteinlerin büyük bir bölümünde bulunan bir çeşit aminoasittir. Triptofan, vücutta serotoninin oluşmasında ve hücrelere taşınmasında önemli bir görev alır. Serotonin ise iştah hissini azaltır. Özellikle muz, avokado, yulaf ve peynirde bulunur.

AVOKADOLU VE GREYFURTLU SALATA TARİFİ


Krom

İştahınızı kapatmanın yolları

Bu oligoelement, vücutta insülin dengesini korur. Bu denge kan şekerinin düşmemesi veya azalmaması açısından çok önemlidir. Kan şekerinin düşmesi açlığa yol açar. Krom ihtiyacınızı karşılamak için fındık, ceviz gibi kabuklu yemişler ve tahıl ürünleri yiyebilirsiniz.


Albümin

İştahınızı kapatmanın yolları

Bir tür taşıyıcı proteindir, iştahı kapatır. Bu protein, triptofanı oluşturarak beyine taşır ve serotonin üretimini artırır. Bezelye, fıstık ve fasulyede bulunur.


Früktoz

İştahınızı kapatmanın yolları

Meyvelerden elde edilen doğal şekerdir. Früktoz kan şekeri dengesini kesinlikle etkilemez. Ayrıca yemek sonrası tatlı ihtiyacı duymanızı engeller. Çilek ve bal früktozun ana kaynağıdır.


İyot

İştahınızı kapatmanın yolları

Tiroit hormonlarının yapımı için gereklidir. Açlık duygusunun gelişmesini engeller. Balık, iyotlu tuz ve soğanda bulunur. 

False