GeriHamilelikte Sağlık Hamilelikte magnezyum eksikliği nasıl giderilir?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hamilelikte magnezyum eksikliği nasıl giderilir?

Hamilelikte magnezyum eksikliği nasıl giderilir?
Abone Olgoogle-news

Hamilelikte magnezyum eksikliği birçok sağlık problemine yol açabilir. Peki, hamilelikte magnezyum eksikliği neden olur? Gebelik döneminde ne kadar magnezyum alınmalı? İşte, anne adaylarına önemli bilgiler…

Her kadının hayatında en özel ve karmaşık dönemi kapsayan hamilelik, tüm değişkeleri ile paha biçilemez. Biyolojik, ruhsal ve hormonal olarak tamamen değiştiğimiz hamilelik döneminde ihtiyaçlarımız normal sürecin dışındakinden farklılaşabiliyor. Örneğin birçok vitamin ve mineral sandığımızdan çok daha fazla öneme sahip oluyor. Tıpkı, magnezyum gibi… Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Çiğdem Yavuz Yurtsever, hamilelik ve emzirme döneminde magnezyumun önemine dikkat çekiyor.

HAMİLELİKTE MAGNEZYUM EKSİKLİĞİNE DİKKAT!

• Hamileliğin sağlıklı bir şekilde işlemesi için oldukça gerekli bir mineral olan magnezyum, eksikliğinde ciddi problemlere yol açtığı gibi kas ve sinir hastalıklarının ortaya çıkmasına neden olur.
• Tüm bunların ötesinde anne karnındaki bebeğin gelişimini yavaşlattığı gibi bebeğin ölümüne dahi yol açabilir.
• Hayati bir öneme sahip olan magnezyum alımı, hamilelik ve emzirme dönemlerinde daha fazla önem kazanır.

MAGNEZYUMUN VÜCUTTAKİ GÖREVLERİ

Vücudun normal fonksiyonlarını devam ettirebilmesi için gerekli olan enerjinin üretilmesi de dahil olmak üzere 300’den fazla fonksiyonda görev yapıyor.

• Kalp, kas ve böbrekler için olmazsa olmazdır.
• Diş ve kemik yapısının korunması için önemli bir rol oynar.
• Vücudun bakır, çinko, kalsiyum mineralleriyle D vitamini düzeylerinin dengelenmesinde kullanılıyor.
• Hamilelik döneminde fetüsün normal gelişimi için önemlidir.
• Kan şekerinin ve kan basıncının kontrolünde de rol alıyor.
• Hamilelik süresince yeterli düzeyde alındığında magnezyum erken ve ölü doğumlarla birlikte gebelik zehirlenmesini de önlüyor.
• Bebeğin kemik ve diş gelişimi için de olmazsa olmazdır.

Hamilelikte yaşa göre alınması gereken magnezyum oranları

• 19 ve 30 yaş arası anne adaylarının günlük alması gereken magnezyum 350 mg‘dir.
• 31 ve üzeri yaştaki anne adaylarının günlük tüketmesi gereken magnezyum miktarı ise 360 mg‘dir.

Emziren annelerin günlük alması gereken magnezyum oranları

• 19 ve 30 yaş arası emziren annelerin alması gereken magnezyum miktarı 310 mg‘dir.
• 31 ve üzeri yaştaki emziren annelerin günlük tüketmesi gereken magnezyum miktarı ise 320 mg‘dir.

HAMİLELİKTE MAGNEZYUM EKSİKLİĞİ NELERE YOL AÇAR?

Eğer hamilelik boyunca anne adayı vücudu için gerekli magnezyumu sağlayamazsa birçok problem de beraberinde geliyor. Özellikle eksikliğinde rahim kasılmalarına yol açan magnezyum, erken doğumlara sebep oluyor. Aslına bakılırsa hamilelik boyunca bacak ve karınlarda yaşanan kramp ve ağrılar da magnezyum eksikliğinin sebebi olabilir. Üstelik magnezyum eksikliği olan anne adayları, bebeklerinin de bu eksiklikle doğmalarına neden oluyor. Tüm bunların dışında;

• Mide bulantısı,
• Kusma,
• İştah kaybı,
• Uyku bozukluğu,
• Yorgunluk,
• Hafıza kayıpları,
• Preeklampsi,
• Güç kaybı, görülebilir.

Eğer hamilelikte magnezyum eksikliği sorunu yaşanıyorsa ve eğer anne adayı yeteri kadar magnezyum almasına rağmen hala aynı şikayetleri yaşıyorsa mutlaka bir doktora başvurmalıdır. Bu durumda dışarıdan magnezyum içeren preparatlar alması gerekebilir.

MAGNEZYUM BULUNAN BESİNLER

Hem anne hem de bebek için çok önemli olan magnezyumu birçok besinden alabilirsiniz. Örneğin badem, yulaf, ıspanak, fıstık, pekmez, muz, mercimek gibi besinler magnezyum yönünden zengindir. Bunlar dışında;

• Somon balığı (103 mg)
• Soya fasulyesi (75 mg)
• Ispanak (78 mg)
• Patates (50 mg)
• Fıstık ezmesi (50 mg)
• Badem (80 mg)
• Yulaf ezmesi ( 55 mg)

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle