GeriHamilelikte Beslenme Hamilelikte kegel egzersizleri neden önemli?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hamilelikte kegel egzersizleri neden önemli?

Hamilelikte kegel egzersizleri neden önemli?

Hamilelikte önerilen ideal egzersizlerden biri de Kegel egzersizleridir.

* İdrar yaparken idrarınızı tutun. Beşe kadar sayıp sonra bırakın.
* Dizler bükülü sırtüstü yatın, kalçalarınızı kasıp sıkıştırın, 5 saniye kasılı kalıp bırakın.
* Dizler düz haldeyken sırtüstü yatın, kalçalarınızı kasıp sıkıştırın, 5 saniye kasılı kalıp bırakın.
* Bu hareketi duvara dayanarak ayakta yapın.
* Dizler bükülü sırtüstü yatın. Egzersiz topunu dizlerin birbirlerine değen yan kısmına koyup sıkın 5 saniye sıkıp gevşeyin. Bu hareketi sağ ve sol yan olarak da yapın. Egzersiz topunu üst bacakların arasına alıp 5 saniye bastırın ve gevşeyin.
* Egzersizlerinizi günde kaç kez yapacağınız, terar sayıları ve şiddeti doktorunuz tarafından belirlenir.

Aşağıdaki belirti ve bulgular olursa egzersiz yapmayı hemen kesin ve doktorunuzla irtibat kurun.

* Ağrı
* Rahimde kasılma (15 dakikadan sık)
* Kanama
* Amnios sıvısının gelmesi
* Bayılma hissi
* Nefes darlığı
* Çarpıntı
* Görme bozukluğu
* Kol veya bacakta uyuşma
* Bebeğin hareketinde azalma
* Yürüme güçlüğü

Doç. Dr. Turan Uslu
Fizyoterapi Uzmanı

HAFTA HAFTA HAMİLELİK

False