GeriHamilelikte Beslenme Gebelik döneminde bilinmesi gerekenler
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Gebelik döneminde bilinmesi gerekenler

Gebelik döneminde bilinmesi gerekenler
Abone Olgoogle-news

Son üç aylık dönemde, bilinçli beslenme her ikinizin sağlığı için de önemli!

Gebelik... Bir kadının hayatının en önemli bir o kadarda zorlu dönemi. Bu dönemde gebe kadının dikkat etmesi ve bilmesi gereken çok konu var. Gebelikte beslenme konusu dikkat edilmesi gereken hususların en başında geliyor. Bebeğiniz sizden besleniyor, bu yüzden de yemek düzeninizi bile değiştirmeniz gerekiyor.

İşte ikinizin de ihtiyaç listesi ve nedenleri... Siz ve bebeğiniz artık yediğiniz her şeyi paylaşan bir ikilisiniz. Hamilelikte, özellikle bebeğin hızla geliştiği son üç aylık dönemde, çok bilinçli beslenme her ikinizin sağlığı için de oldukça önem taşıyor.

Bir bebeğin anne karnında sağlıklı yetişebilmesi için annenin hamileliği boyunca toplam yaklaşık 55.000 kalori alması gerekir. Bu ilk başta çok fazla gibi görünse de aslında hamileliğin ikinci yarısından itibaren gün başına 300 ekstra kalori alınması demektir. Bu da aslında her şeyin iki katı değil, yalnızca fazladan bir ara öğün demek. Bir başka deyişle, bir bardak portakal suyu ve iki dilim tereyağlı kepek ekmeği veya 4 adet kuru incir ve bir bardak yağsız süt demek. Eğer hamileliğiniz boyunca dengeli beslenirseniz ve dengeli kilo alırsanız (12 ila 15 kg almanız normaldir) sağlıklı bir bebek dünyaya getirme şansınız çok yüksek demektir.

Protein ve demir

Mikroskobik bir embriyoyu sağlıklı bir bebeğe dönüştürebilmek için milyonlarca ufak hücre gerekir. Protein esas olarak bu görevi yerine getirecek maddelerin oluşumunu sağlar. Hamileliğin son üç ayında günde 150 ila 200 gram protein almanız gerekir. Her biri iskambil kâğıdı büyüklüğünde 75 gram kemiksiz et, tavuk veya Kılık mükemmel protein kaynaklandır. Ayrıca sebze temelli proteinler sağlayabileceğiniz nohut, mercimek ve fasulye gibi tahılları da unutmamak gerekir.
Protein açısından zengin olan birçok besin aynı zamanda iyi birer demir kaynağıdır da. Hamileliğin son aylarında, bebek, doğumdan sonraki ilk aylarında kullanmak üzere demir depolar. Bu dönemde kan hacminiz sürekli arttığı için sizin de demire ihtiyacınız vardır.

Eğer yeterli demir almazsanız, bebek vücudunuzda depoladığınız demiri kullanmaya başlayacaktır. Bu nedenle demir eksikliği genelde yeni doğan bebeklerden çok hamile kadınlarda sıkça görülür.

Diğer besin kaynakları

Farklı renklerde sebze ve meyveler, alacağınız gıdayı da çeşitlendirecektir. Her sebze ve meyve belli bir miktar besin değerine sahiptir.

Folikasit C Vitamini açısından zengin değere sahip bir sebze ve meyve listesi

Folik asit açısından zengin; kuşkonmaz, ıspanak, yeşil salata, portakal, patates, karpuz, karnabahar

C vitamini açısından zengin; kavun, greyfurt, brokoli, kivi, domates, biber, çilek

Hamileliğin özellikle son 12 haftası, bebeğin kemiklerinin büyüyüp sertleştiği dönem olduğundan, kalsiyum ihtiyacının en yüksek olduğu haftalardır. Bebek kalsiyum ihtiyacını anneden sağlar, bu yüzden annenin günde 1200 mg kalsiyum alması gerekir.


Vücudunuza kalsiyum depolamadığınız takdirde, hayatınızın sonraki dönemlerinde kemik erimesi dediğimiz osteoporoz hastalığına yakalanma riskiniz artar. Kalsiyum ihtiyacını en çok süt ürünlerinden alabilirsiniz, ancak fazla kilo almamak için yağsız süt ürünlerini ten ıh edebilirsiniz, bunlar yağlı süt ürünleriyle eşit kalsiyum içerirler.

Bununla beraber peynir, yoğurt gibi fermente ürünlerini daha kolay sindirebilirsiniz. Süt içmekte zorlanıyorsanız, sütü puding, çorba veya dondurma gibi yiyeceklerden de alabilirsiniz.
Çoğumuz aslındı meyve ve sebzeyi günde bir öğün yemekle yetiniriz, hatta birçok kez meyve yemeyi ihmal ederiz. Oysa meyve ve sebzeler tam bir enerji deposu olmalarının yanı sıra, bebeğinizin ve sizin sağlığı için olmazsa olmaz besinlerdir. Sebze ve meyveler farklı ve zengin renkleri, kokuları ve tatları ile sofranızı daha da çeşitlendirir.

Bu yiyecekler artık günlük hayatınızın bir parçası olmalıdır. Sürekli aldığınız tahılların ve karbonhidratların en azından bir bölümünü meyve ve sebze ile değiştirebilirsiniz. Örneğin her öğünden sonra tatlı ihtiyacı duyuyorsanız, bir öğün tatlı yerine kavun veya portakal yemeyi tercih edin.

Ispanak ve diğer koyu renk yapraklı sebzeler folik asit açısından oldukça zengindir. Folik asit, bebeğin hücrelerinde doğru genetik yapının oluşmasına yardım eden çok önemli bir vitamindir. Her gün 400 mg. folik asit almak nöral tüp defekti denilen, omuriliğin çeşitli derece ve seviyede açıklığı şeklinde ortaya çıkan rahatsızlığın oluşma ihtimalini azaltacaktır.

Ispanağı pişmiş sevmiyorsanız çiğ salata olarak da yiyebilirsiniz. Çiğ olarak yendiğinde bütün meyve ve sebzeler ihtiyacınız olan ekstra mineralleri, üstelik düşük kalorilerde sağlayacaktır.

HAFTA HAFTA GEBELİK BELİRTİLERİ

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle