GeriHamilelikte Beslenme Egzersizde Vücut Isısı 38 Dereceyi Geçmesin!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Egzersizde Vücut Isısı 38 Dereceyi Geçmesin!

Egzersizde Vücut Isısı 38 Dereceyi Geçmesin!

Gebelikte spor ve egzersiz aktivitesi sırasında ise hamile vücudunun ısı ve su dengesini muhafaza etmek çok önemli.

Gebelikte spor ve egzersiz aktivitesi sırasında ise hamile vücudunun ısı ve su dengesini muhafaza etmek çok önemli.

Hamilelik süreci kadın hayatında , her günün bir diğerinden tamamen farklı olduğu çok özel ve çok dinamik bir süreçtir. Bu süreç içerisinde kadın hayatın içinde aktif olmalı ev hayatı, iş hayatı ve sosyal hayatından kopmamalıdır.

Gebeliğin takibi sırasında olağanüstü tıbbi sorunlar olmadığı sürece her türlü fiziksel aktivite, spor, fitness, pilates, yüzme faaliyetinde bulunması hamile kadını daha zinde ve aktif kılacaktır. Egzersiz ile kas hareketleri vucudun kan dolaşımının düzenlenmesinde ek katkı olacak, kemik ve eklemler içinde yeniden yapılanma ve sürtünme etkisinde azaltma sağlayacaktır.

Tüm bu spor ve egzersiz aktivitesi sırasında ise hamile vücudunun ısı ve su dengesini muhafaza etmek en başta gelen değişmez kural olmalıdır. Tüm canlılar için yaşam dengesi uygun ısı ve suyun varlığına bağlıdır.

Egzersiz ortamında yeterli havalandırma ve ısıtma soğutma düzeninin varlığı hamilenin ihtiyacı olan en uygun dengenin devamında önemli bir role sahiptir. Ortam ısısı arttığı zaman hamilenin vücut ısısı da yükselmeye başlar. Bu durumda organizmada aktif rol alan tüm enzim ve hormonların çalışması olumsuz etkilenir.

Yüksek ısıda aynı zamanda sıvı kaybı da başlar. Terleme ile vücut kendini soğutmaya çalışır. Ancak bu esnada ciddi sıvı kaybı yaşanabilir. Sıvı kaybı ise bebeğe giden kan akımında yeniden dağılım sonucu belli bir azalmaya neden olur. Düşük ısı da bulunmak ise enzim ve hormonlar üzerinde aynı etkiyi yaparak vücut dengesini bozar. Düşük ısıda kan dolaşımı damarlarda ciddi daralma sonucu belirgin derecede azalır.

Tüm ısı değişikliklerinde sonuç olarak, anne vücudu yeniden uyum sağlamaya çalışırken bebeğinde bu süreçte etkilenmesi kaçınılmazdır. Vücudun ideal sıcaklığı 36.5-37.5 C arasındadır. 35 C altına inmesihipotermi yani tıbbi üşümeyi, 38 C üzerine çıkması ise hipertermi yani aşırı ısınmayı ifade eder. Aradaki sıcaklık ise korunması gereken ideal aralıkdır. Sağlıklı vücut bu uyumu kolayca yapabilirken, gebelikte bunu korumak daha zor hale gelmektedir. Fiziksel aktivitede bu gözden kaçırılmamalıdır.

Sağlıklı gebelik süreci, iyi bir egzersiz planlaması ile daha keyifli geçirilebilir. Ortam şartlarının buna uygun olması ise alınacak faydayı artıracak, zarar görülmesinin de önüne geçecektir.

Jinekolog
Op. Dr. Hakan Gürbüz

HAFTA HAFTA HAMİLELİK

False