GeriSağlık Düzenli meyve tüketimi diyabetten koruyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Düzenli meyve tüketimi diyabetten koruyor

Düzenli meyve tüketimi diyabetten koruyor

Yaban mersini, üzüm ve elma en etkili olan meyveler.

Düzenli olarak yaban mersini, üzüm ve elma tüketenlerin tip 2 diyabete yakalanma riskinin azaldığı belirlendi.

İngiliz, Amerikalı ve Singapurlu bilim adamları, ABD'de yapılan ve 187 bin 382 kişinin verilerinin toplandığı 3 araştırmanın sonuçlarını inceledi.

Katılımcıların hangi meyveleri, meyve sularını haftada kaç kez tükettikleri değerlendirildi. Haftada 3 porsiyon meyve tüketenlerde tip 2 diyabet riskinin azaldığı görüldü. Hastalık riskini en fazla yaban mersinin azalttığı, ikinci sırada üzüm ve üçüncü sırada elmanın yer aldığı belirtildi.

Ancak bilim adamları, bu meyvelerin taze tüketilmesi gerektiğine, konsantre meyve sularının diyabet riskini artırdığına da dikkati çekti.

Üzüm, erik, şeftali, muz, kavun, armut, elma, yaban mersini, portakal, kayısı, greyfurt, çileğin etkilerinin incelendiği araştırma İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlandı.

A.A

False