GeriSağlık Doymuş yağ tüketimi ve kolesterol
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Doymuş yağ tüketimi ve kolesterol

Doymuş yağ tüketimi ve kolesterol

Bu besinlere dikkat!

Doymuş yağ tüketimini ve kolesterol içeren besinleri diyabet ve kalp sağlığı için azaltmak önemlidir. Tüketilmesi sırasında dikkat edilmesi gereken ve aşırı tüketimlerinin diyabetli ve kalp hastalığı olan kişilerde sorun oluşturan yiyecekleri, Diyetisyen Zuhal Güler Çelik veriyor.

Doymuş yağ ve kolesterol oranları yüksek besinler, özellikle et ve et ürünleri tüketmek kan kolesterol düzeyinizin yükselmesi için önemli bir nedendir. Kan kolesterol seviyesini etkileyen en önemli faktörlerden biri besinlerle aldığımız yağın türü ve miktarıdır. Hayvansal kaynaklı denilen doymuş yağlardan ziyade bitkisel kaynaklı olanların tercih edilmesinde fayda vardır.

Doymuş yağlar, kan kolesterolünün yükselmesinin en önemli nedenidir. Sucuk, salam, sosis gibi işlenmiş et ürünleri yüksek oranda doymuş yağ içerir.

Tekli doymamış yağlar kan kolesterolünü düzenleyici etki yaparlar. Bitkisel kaynaklı yağlardır.

Çoklu doymamış yağlar kandaki kötü kolesterolü düşürücü etki yaparlar. Zeytinyağı bu grubun en iyi bilinen çeşididir.

Kan kolesterolü ne kadar yüksekse kişinin kalp krizine ve diğer kalp-damar hastalıklarına yakalanma riski o denli yüksektir. Yüksek kan kolesterolü sigara ve yüksek tansiyonla birleştiğinde kalp sağlığı için en önemli risk faktörlerinden birini oluşturur.

Dikkat edilmesi gereken besinler

Sakatatlar (beyin, böbrek, dil, işkembe),

Yağlı besinler (kaymak, mayonez, krema, soslar, çikolata),

Tam yağlı etler (sucuk, pastırma, sosis gibi işlenmiş gıdalar, tavuk ve hindi derisi),

Yağda kızartmalar ve kavurmalar,

Alkollü içkiler, hazır meyva suları, kola, gazoz gibi asitli içecekler,

Hayvansal yağlar (tereyağ, kuyrukyağı, margarin),

İçeriği bilinmeyen hazır gıdalar,

Tam yağlı süt, tam yağlı yoğurt ve tam yağlı peynir. 

False