GeriSağlık Baş ağrısı çekenlere nefes teknikleri!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Baş ağrısı çekenlere nefes teknikleri!

Baş ağrısı çekenlere nefes teknikleri!
Abone Olgoogle-news

İşte ağrınızı geçirecek, ilaç gerektirmeyen, kolay bir yöntem...

Anksiyete, panik atak gibi şikayetlerde de yavaş nefes alarak rahatlama, sakinleşme sağlanabilir. Adrenalin, bilindiği gibi kaygı, korku gibi durumlarda artar; yavaş nefes alıp verdiğimizde adrenalin salgısı da azalacaktır. Tabi ki tek başına nefes teknikleri ile psikiyatrik rahatsızlıklar tedavi edilebilir demiyorum, sürece destek olur diyorum. Şu anda başınız ağrıyorsa 7-1 nefes tekniğini uygulayabilirsiniz.


7-1 NEFES TEKNİĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE UYGULANIŞI

Baş ağrısı çekenlere nefes teknikleri

  • Özellikle sakinleşmek amacıyla uygulanır.
  • Baş ağrısı, panik atak, anksiyete gibi rahatsızlıklarda şikayetlerin azalmasına katkı sağlayabilir.
  • Bağışıklık sisteminin güçlenmesine destek olur.
  • Kronik yorgunluk sendromunu engelleyebilir.
  • Nefesi alış ile veriş süresini eşitlememiz gerekir. 7'ye kadar sayarak nefes alınır, 1 saniye beklenir (nefes tutulur), 7'ye kadar sayarak nefes verilir.

GÜNLÜK HAYATIMIZDA DOĞRU NEFES ALAMIYORUZ

Baş ağrısı çekenlere nefes teknikleri

Nefes almayı solunum yapmak; çoğunlukla ağzımızdan hava alıp vermek olarak biliyoruz. Oysa doğru nefeste, burundan çekilen hava karnı şişirir. Doğru nefeste diyafram, karın kasları gibi akciğerimizi çevreleyen kasların da çalıştırılması sağlanır. Özellikle diyafram kasıyla derinlemesine solunum yapılmalıdır. Derin bir burun solunumu alınır, karın şişirilir. Karın solunumu, akciğerlerimizin tam kapasite ile çalışmasını sağlayacak bir yöntemdir. Yeni doğan bebekleri gözünüzün önüne getirin; onlar nefes alırken karnı şişer ve burun kanatları hafif oynar. Doğuştan doğru nefes yeteneğiyle doğuyoruz, ancak sonradan işin kolayına kaçıyoruz. 

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle